מהי בדיקת PET CT ואיך היא מאפשרת לאבחן טוב יותר את מחלת הסרטן?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
בדיקת ה-PET CT לאבחון מדויק יותר של סרטן
מהי בדיקת PET CT ואיך היא מאפשרת לאבחן טוב יותר את מחלת הסרטן?

לפי דו"ח שפירסם משרד הבריאות לקראת יום הסרטן הבינלאומי שחל בפברואר השנה, חלה ירידה מובהקת בתמותה מסרטן, בין השנים 2018-1996 בקרב כלל האוכלוסיות בישראל. לצד הטיפולים החדשניים והמודעות למחלה שהולכת לגוברת, ניתן לזקוף נתון זה גם לזכות בדיקות האבחון המדויקות, שהפכו ליותר ויותר פופלריות בשנים האחרונות. 

אחת מאותן בדיקות היא PET CT (פט סיטי), המשלבת את בדיקת ה-CT המוכרת, יחד עם הדמייה שנעשית באמצעות מצלמת ה-PET, המאפשרת לאבחן בצורה מדויקת ומהימנה יותר סוגי סרטן שונים, ואת מידת התפשטותם בגוף, ולעקוב ולנטר טוב יותר את המחלה.

מהי בדיקת ה-PET CT?

בדיקת הפט סיטי היא בדיקה במהלכה מוזרק למטופל FDG לווריד, חומר המכיל סוכר עם כמות קטנות  של חומר רדיואקטיבי, מתוך הנחה שגידולים הסרטניים צורכים כמויות רבות של סוכר, מה שיגרום לתאים למשוך אליהם את הסוכר וע"י כך להיצבע ע"י החומר המוזרק יחד איתו.

מהלך הבדיקה?

בתחילת בדיקת PET CT יוזרק לוורידו של המטופל חומר ה-FDG, חומר ניגוד רדיואקטיבי, לאחר מכן המטופל ימתין כשעה בחדר ההמתנה, במטרה לאפשר לחומר להתפזר בגופו. בזמן זה מומלץ לנוח ולהימנע מדיבור. לאחר מכן, יועבר המטופל לצילום ה-CT, שינוע הלוך ושוב, במהלכה לעיתים יוזרק למטופל חומר ניגוד על בסיס יוד, מיד אח"כ תבוצע סריקת ה-PET, לסריקת גוף המטופל.

במהלך כל הסריקה, מבצע הבדיקה יפקח על המטופל ויוודא שהכל אצלו כשורה, הבדיקה תתבצע כאשר המטופל יהיה שכוב והמטופל יתבקש לא לזוז.

בדיקת הפט סיטי כולה, אורכת כשעתיים לערך, וכולל הזרקת החומר למטופל בחדר ההמתנה.

עבור חולי סוכרת הבדיקה תתבצע בשעות הצהריים, לאחר שנטלו את תרופתיהם, היות והימצאות של רמות סוכר גבוהות בדם עלול לפגוע במהלך האבחון של הבדיקה.

ההמלצות בטרם הבדיקה?

לפני בדיקת ה-PET CT על המטופל יהיה לצום כ-6 שעות, והוא יוכל לשתות מים בלבד.

מומלץ להימנע 48 שעות לפני הבדיקה מפעילות גופנית.

יש להימנע מאלכהול בערב של לפני הבדיקה.

יש להימנע מלעיסת מסטיקים או סוכריות במהלך הבדיקה כולה, ולהסיר תכשיטיים ועצמיים מתכתיים במהלכה.

יש לציין, כי בדיקת הפט סיטי נחשבת לבטוחה יחסית. עם זאת, היא לא נעשית לנשים בהריון ונשים מניקות, והיא כוללת חשיפה לחומר רדיואקטיבי ולקרני רנטגן, בצורה מועטה.

פענוח הבדיקה

בדיקת הפט סיטי עוברת אבחון של רופא מומחה, שמקבל תצוגה בצורה פרוסות, באמצעותה יוכל לאבחן בצורה מדויקת בזכות הטכנלוגיה המתקדמת של בדיקת הדימות שמבוצעת ברלזוציה ואיכות גבוהה.

למה משמשת בדיקת PET CT?

בדיקת הפט סיטי מאפשרת לאבחן את סוגי הסרטן בגופו של המטופל, מיקום הגידולים, כמותם, וכן בזכות הבדיקה ניתן להעריך עד כמה הטיפולים השונים שניתנו למטופל, כגון: כימותרפיה וניתוחים, סייעו להסיר את הגידולים. כמו כן, הבדיקה משמשת לאיתור זיהומים ודלקות שונות בגוף.

כתבי השירות של MediCare כוללים את הבדיקות והטיפולים המתקדמים ביותר, בינהם גם ה-PET CT

בדיקת הפט סיטי הפכה ליותר ויותר מבוקשת בשנים האחרונות, הודות לשילוב של טכנלוגית ה-CT יחד עם מצלמת ה-PET המאפשרים לספק אבחון טוב יותר ברמת דיוק ורזולציה גבוה של מחלת הסרטן. כיום חברות רבות מתחום ביטוחי הבריאות מספקות למטופליהן אפשרות לבצע בדיקה זו. אחת מאותן חברות היא MediCare המאפשרות למנוייה ליהנות במסגרת כתבי השירות המקיפים והמקצועים שהיא מספקת, מבדיקת מתקדמת זו, בהליך המתנה וקבלת תוצאות מהיר ומהימן.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.