מה זה סדציה?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
מהי סדציה
מה זה סדציה?

ד"ר מרוות חורי

כל טיפול רפואי, בייחוד במרפאת שיניים, הוא לא הדבר הנעים ביותר שאפשר לחשוב עליו. כמה מבוגרים אתם מכירים, המעידים על עצמם בתור מי שנרתעים מקבלת טיפול רפואי במרפאת שיניים בגלל זיכרון של טיפול כואב מהעבר? סדציה היא שם מקצועי למתן חומרי הרדמה או טשטוש לילדים במטרה לעזור להם לעבור את טיפול השיניים בהצלחה. את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא, נפרט בהרחבה במאמר הבא.

למה סדציה היא חשובה

טיפול בילדים הוא תמיד טיפול מאתגר יותר. שכן על מנת שהטיפול יצליח, אנחנו צריכים לקבל את שיתוף הפעולה של המטופל. ילדים, מטבע הדברים, לא תמיד ייענו לבקשה לאפשר טיפול, כך שהם עלולים לזוז לאורך קבלת המענה הרפואי, מה שיכול להקשות על מתן טיפול השיניים, להאריך אותו ובמקרים חמורים, תזוזה בעת קבלת טיפול רפואי במרפאת שיניים עלולה להביא לפציעה של ממש.

יש פער באופי הטיפול בקרב ילדים בגילאים שונים

יש הבדל בין ילדים בגילאים צעירים ובין ילדים בגילאים מבוגרים יותר. במידה ויש להעניק טיפול שיניים לתינוקות רכים ופעוטות, בדרך כלל אין סיבה לחשוב פעמיים. הבחירה הטבעית היא להיעזר בחומרי הרדמה לטשטוש ואפילו להרדמה מלאה של המטופל. הסיבה לכך היא שילדים בגילאים רכים עוד לא יודעים לבטא את עצמם ולא תמיד יכולים למלא אחרי בקשות ההורים והגורם המטפל. החשש מפני תזוזה אפשרית בטיפול, מביאה לבחירה הטבעית והטובה ביותר, סדציה מלאה לילדים.

במקרים אחרים, בטיפול בילדים קצת יותר מבוגרים, החל מהכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי ועד לחטיבת הביניים, צריך לבחון כל מקרה לגופו. השאלה אותה נשאל היא, מה מידת הבגרות של הילד או הילדה וכמה גדול החשש בעת קבלת הטיפול. ככל שהילד יכול לשתף פעולה, כך יהיה קל יותר להעניק טיפול רפואי בלי להשתמש בחומרים שיובילו לטשטוש והרדמה.

חשוב להפקיד את הטיפול בידיים של רופאי שיניים מומחים

סדציה היא למעשה פרקטיקה בה אנחנו משתמשים בחומרי הרדמה במינונים שונים לצורך הטיפול. את החומרים הללו צריך להתאים לכל מטופל בהתאם לנתונים משתנים. יש לקחת בחשבון את המשקל של הילד או הילדה, את הגיל, לבחור את החומרים המתאימים ולספק אותם בצורה בטוחה למטופל. לכן ההליך יכולה להיעשות על ידי רופאי שיניים מוסמכים בלבד. מי שעברו את ההכשרה המתאימה לביצוע הפרוצדורה.

איך הילדים מקבל סדציה לאורך הטיפול

הפרקטיקה משתנה בהתאם לנסיבות. ההרדמה יכולה להיות מקומית והיא תיעשה בעזרת זריקה לחך במטרה להרדים את העצבים הסמוכים למקום הטיפול. במקרה אחר, היא תינתן בעזרת סירופ או עם מסכת חמצן, כאשר סדציה נעשית בעזרת גז צחוק. במקרים מורכבים יותר, בהם נדרש לבצע הרדמה מלאה, ההליך יעשה ע"י הכנסה של חומר מרדים דרך הוריד להרדמה מלאה של המטופל או המטופלת.

הכותבת היא מומחית ברפואת שיניים לילדים ונוער מטעם אונ’ תל אביב

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.