אבנים בכליות – כיצד הן נוצרות ומהן דרכי הטיפול?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
אבנים בכליות
אבנים בכליות – כיצד הן נוצרות ומהן דרכי הטיפול?

הכליות שלנו הן אחד האיברים החשובים ביותר בגוף האדם. התפקיד של הכליה שלנו הוא למעשה לפרק את החומרים שמועברים עלינו דרך האוכל והשתייה אותם אנחנו צורכים. מה שנראה ברגע הראשון כמו המבורגר, פיצה, חביתה או סלט, זה למעשה, בעיני עולם המחקר, שורה של חומרים שתפקידם לספק אנרגיה לגוף, כמו סוכרים, חלבונים, מלחים, סיבים ועוד.

על מנת שהגוף יצליח להפיק מהמזון אנרגיה, הוא צריך להיעזר במערכת שתפקידה לנקות את החומרים הלא רצויים ולהשאיר את הטובים עבורנו. אחד האיברים המופקדים על המשימה אלו הכליות. אבנים בכליות הוא מושג רפואי המתייחס למצב בו הכליות לא מבצעות את עבודתן בצורה תקנית. מה שמוביל להצטברות של מלחים בתוך הכליות שהופכים לסוג של 'אבנים'. 

מה הסימפטומים של אבנים בכליות? 

הסימפטומים הנפוצים להופעה של התופעה הם: 

  • כאבים עזים בעיקר בצד הבטן: מה שבכל מקרה אומר שכדאי לפנות לרופא לקבלת טיפול, אך יכול להיות גם סימן לאבנים. 
  • הופעה של דימום בשתן:  מה שכמובן מעיד על כך שכדאי לפנות לטיפול רפואי מיידי. 
  • חום עולה וצמרמורות: לעיתים מה שמתחיל בתור אבנים בכליות מתפתח לדלקת בדרכי השתן ומחייב טיפול. 
  • הקאות: הנובעות מכך שהבעיה הרפואית היא למעשה, במנגנון שתפקידו לעכל את האוכל. הקאות יכולות להיות גם תופעת לוואי של הכאבים העזים הנובעים מהתופעה. 

איך מטפלים בתופעה? 

קודם כל חשוב לציין כי הליך טיפול של אבן כליה חייב להתחיל באבחנה של בעל מקצוע. האבחנה נועדה להבדיל בין מקרים חמורים יותר של אבנים ובין מקרים חמורים פחות. במקרים 'פשוטים יותר' כאשר המטופל לא סובל מכאבים עזים מאוד ומתחושה רעה, בוחנים את המצב דרך בדיקות שתן. במקרים מתקדמים יותר ומורכבים יותר הצוות הרפואי יפנה לצילום רטגן או לאולטרסאונד, תלוי במקרה. 

הטיפול הראשוני הוא בדרך כלל תרופתי. המטרה של הטיפול היא לפורר את האבנים לחלקים קטנים, כדי שאלו יצאו מהכליות באופן לא פולשני, דרך מערכת השתן. במקרים אחרים, הטיפול הרפואי יכלול שימוש בגלי הדף שתפקידם הוא לפורר את האבנים הגדולות, הפעם באופן אקטיבי. במקרים מאוד חמורים יבוצע ניתוח אורטרוסקופיה. הניתוח נעשה בהרדמה כללית והוא לא נחשב מסוכן. 

יש לכם נטיה לאבנים בכליות? מה אפשר לעשות? 

יש מי שיש להם נטייה להיווצרות של אבנים בכליות אחת לפרק זמן מסוים. על פניו נדמה כאילו אין מה לעשות עם זה, אלא לקבל מענה רפואי בעת הצורך. אבל, דעו כי קיימות דרכים למנוע הופעה של התופעה החוזרות שוב ושוב. בין היתר, על ידי נטילת טיפול טבעי המחזק את הכליות ומשנה את מאזן החומרים העוברים במערכת השתן באופן טבעי. 

בנוסף, אתם יכולים לבחור בתזונה שמטרתה להוריד את כמות המלחים, הסידן וכל אותם חומרים שמייצרים אבנים בכליות. קפאין, משקאות מתוקים, אלכוהול, מכל אלו אפשר להימנע ולראות איך המצב משתפר לאורך הזמן. גם בחירה בתזונה בריאה ומאוזנת, הכוללת אוכל מבושל ופחות מזון מהיר, מטוגן ומעובד, יכולה לשפר את המצב לאורך הזמן. 

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.