שמירה על משקל כדי להימנע ממחלות: אילו סוגי דיאטות קיימים כיום?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
סוגי דיאטות
שמירה על משקל כדי להימנע ממחלות: אילו סוגי דיאטות קיימים כיום?

דיאטה, היא מילת הקסם שאנחנו שומעים פעמים רבות כל כך במהלך חיינו. כשרמת החיים רק עולה ועולה, וכשיותר ויותר אוכלים מחוץ לבית במסעדות, אירועים וחופשות, נהיה יותר קשה וקשה לשמור על אורח חיים בריא, שכולל תזונה בריאה  ונכונה. ירידה במשקל היא שאיפה של רבים מאיתנו, אבל השפע הקולינרי שבחוץ מאיים "לסכל" זאת.

בשנים האחרונות, קיימת עלייה המרשימה בהבנה ובמודעות של הציבור בנוגע לתזונה בריאה ואנחנו עדים  ליותר ויותר דיאטות ושיטות הרזיה חדשות וטרנדיות, שמתיימרות להיות הדבר החם הבא בשוק הדיאטות העולמי  ולכבוש את לבנו ואת קיבתנו . שוק שע"פ ההערכות מגלגל מאות מילוני דולרים מדי שנה, והוא לא צפוי לעצור בקרוב.

 יש לומר שרוב הדיאטות, שהן למעשה משטר תזונה, שאמור להגדיר לנו מה כן נוכל לאכול במהלך היום, סופן להיכשל, בגלל היעדר יכולת התמדה לטווח ארוך, גנטיקה שלא באה לטובתנו, וכאמור המגוון הרחב של האוכל המפתה, ש"מאיים" להרוס לנו את הדיאטה שעבדנו עלייה כל כך קשה.


3 סוגי דיאטות פופולריות

המגוון הרחב של הדיאטות שקיימות היום בשוק, לעיתים יוצר בלבול וצורך בהכוונה מסוימת לגבי איזו דיאטה הכי מומלצת עבורנו. חשוב להדגיש שלכל אדם, יש מאפיינים גופניים, גנטיקה, מבנה גוף, היסטוריה רפואית, העדפות קולנריות ויכולת התמדה שונה, ולכן לא כל דיאטה תתאים לכל אדם, ויש להתאים את סוג הדיאטה לפי המאפיינים השונים של כל אחד ואחת באופן אישי ופרטני.

עם זאת, הנה לפניכם  3 סוגי דיאטות פופלוריות, שאם תעקבו ותמלאו אחר הכללים שלהן ייתכן ותוכלו לראות תוצאות:

דיאטה טבעונית

 דיאטה זו מתבססת על מזון מהצומח, כמו: ירקות, פירות, דגנים, קטניות ועוד. אלו שבוחרים בדיאטה הטבעונית, עושים זאת לעיתים לא רק מטעמי בריאות אלא מטעמי אידאולוגיה והרצון לא לפגוע בבעלי חיים. היתרון בדיאטה הטבעונית הוא צריכת מזון עם פחות שומן ריווי, שיכול למנוע מחלות לב וכלי דם. החסרון העיקרי בדיאטה זו, הוא שהימנעות מאכילת בעלי חיים וכל תוצריהם, כמו ביצים וחלב, עלולה לגרום למחסור ברכיבים תזונתיים חשובים לגופנו, כמו: B12. 

לעיתים לאלו שבוחרים בדיאטה הטבעונית יש נטייה לצרוך יותר מזונות מעובדים, כמו: חטיפים, עקב הצורך למצוא פתרונות תזונה, על כן מומלץ לנסות להימנע מכך, בגלל החסרונות הרבים שיש במזון מעובד, ועצם היותו מזיק לבריאות. כמו כן, יש לשים לב לצרוך פירות בכמויות סבירות, אמנם הם כוללים ויטמנים חיונים רבים, אך הם גם כוללים כמויות סוכר לא קטנות, שצריכה מוגזמת שלהם עלולה להזיק לבריאות. בכל מקרה לאלו שבוחרים בדיאטה הטבעונית מומלץ לעשות זאת בצורה מבוקרת ומסודרת ולהתייעץ עם דיאטנית קלינית מקצועית, ואף לבצע מעקבים ובדיקות דם כל תקופה, תוך בחינת המדדים השונים ולקיחת B12 בהתאם לתוצאות הבדיקה.

דיאטה קטוגנית 

מתבססת על שומן מהצומח ומהחי וירקות עליים ירוקים, המכילים פחות פחממות וסוכרים, כמו: תרד, חסה, כרוב ירוק, מנגולד ועוד. דיאטה זו מכילה מעט מאוד פחמימות, ולא כוללת צריכת פירות. היתרון שבדיאטה הקטוגנית הוא שבגלל שמדובר בדיאטה המבוססת על שומן, היא מספקת שובע לאורך זמן רב, שכן, שומן הוא צפוף קלורית ומתפרק לאורך זמן, ולכן אלו המנסים אותה ימצאו את עצמם אוכלים ארוחות מסודרות יותר, מה שייתכן ויסייע להם להורדה במשקל. 

כמו כן, ההימנעות מפחממות מסייעת להפחתת רמות הסוכר שבגוף, מה שיכול לאזן את רמות הסוכר עבור חולי סוכרת, בשנה הראשונה לעריכת הדיאטה, וכן היא מסייעת להפחית התקפים אפליפטיים עבור חולי אפילפסיה. החסרון: התפריט של הדיאטה הקטוגנית מוגבל, היא מכילה כמויות גבוהות של שומן רווי ושומן מהחי שלא בריאים לתפקוד הלב, מכילה כמות קטנה מאוד של ירקות ופירות, מה שיוצר מחסור בויטמנים וסיבים תזונתיים חשובים, ושיכול לגרום לבעיות בריאותיות, כמו: עצירות. 

דיאטה ים תיכונית 

זו הדיאטה המומלצת ע"י משרד הבריאות כיום, והיא מבוססת על מזונות הנמצאים בעיקר באזור הים התיכון. בניגוד לדיאטות אחרות, בדיאטה הים תיכונית אין המלצה להימנע מצריכת קבוצת מזון מסוימת, אלא על צריכה מגוונות ומאוזנת, של כלל המזונות, כולל בשר אדום, יין ומוצרי חלב אבל בכמות מדודה ומבוקרת. יש להדגיש כי דיאטה זו ממליצה להפחית ככל הניתן בצריכת מזון מעובד ובשר אדום המכיל שומן רווי, ומתן עדיפות על צריכת דגים, קטניות, פירות וירקות. בנוסף, הדיאטה הים תיכונית שמה דגש על צריכת שומן מהצומח, כמו: טחינה, אבוקדו, שמן זית, אגוזים, והיא לא מגבילה את צריכת השומן כל עוד מדובר בשומן איכותי. 

יתרונה של דיאטה הים תיכונית הוא המגוון הרחב של המזונות אותם היא מכילה, ועצם זה שהיא לא אוסרת על אכילת אף סוג מזון, מה שמאפשר להתמיד בה יותר. מצד שני התפריט הרחב והמגוון שהיא כוללת. מאט את קצב הירידה במשקל, וייתכן שאלו שמנסים אותה יראו תוצאות לאט יותר לעומת דיאטות אחרות.

נסו דיאטה מאוזנת והתייעצו עם דיאטנית

לסיכום, שלל סוגי הדיאטות המוצעים היום הוא רב ומגוון. רצוי לבחור בדיאטה מאוזנת ולא מוגבלת מדי, שתאפשר לכם לצרוך את כל קבוצות המזון החשובות והבריאות, וגם להתמיד בה לאורך זמן. המודעות לחשיבות של תזונה נכונה ובריאה עלתה בשנים האחרונות בצורה ניכרת, והמידע שיש היום באתרים וברשתות החברתיות הוא עצום ורב. עם זאת, מומלץ מאוד להתייעץ עם דיאטנית מוסמכת לפני ביצוע כל דיאטה, כי המידע הרב שקיים עלול להיות לא מדויק ומטעה, ועריכת דיאטה לפיו עלול להיות מסוכן לבריאותנו.

כמו כן, לצד התזונה הבריאה והמבוקרת חשוב שיהיה לכל אחד ואחת מאיתנו מענה רפואי הולם לכל הצרכים שלנו, זמינות מהירה לכל טיפול, בדיקה או ביקור אצל רופא, עבור מגוון רחב של בדיקות אצל הרופאים הטובים ביותר. לכן מומלץ להוסיף לביטוח הבריאות הממלכתי שלכם, גם את כתבי השירות של MediCare שמעניקים שירותי בריאות מקיפים ללא תנאים, החרגות או מגבלות למגוון רחב של טיפולים ובדיקות מהמתקדמים והמקצועים ביותר שיש

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.