בדיקת לחץ תוך עיני וגלאוקומה: החשיבות של ביצוע מעקב אחר בריאות העיניים שלנו

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
האם לחץ תוך עיני גבוה מוביל בהכרח לגלאוקומה?
בדיקת לחץ תוך עיני וגלאוקומה: החשיבות של ביצוע מעקב אחר בריאות העיניים שלנו

חוש הראייה הוא אחד החושים החשובים והמרכזיים ביותר בחיינו, דרכו אנו רואים, מתקשרים וחווים את המתרחש סביבנו. המבנה המרתק והמורכב של העין האנושית, כולל מנגנון מתוחכם שכולל שורה של עצבים, שרירים, קרומים ומרכיבים אחרים, ביניהם: קשתית, רשתית, קרנית, לחמית, עדשה, גומה, לשכה קדמית, ועוד.לעיתים, גורמים גנטיים שונים, גיל מבוגר, לחץ תוך עיני גבוה ועוד, עלולים להוות טריגר לפיתוח מחלות עיניים שונות, שיכולות להזיק לבריאות העיניים שלנו, בצורה לא פשוטה, ולהביא אף לעיוורון. 

במאמר הבא, הכנו עבורכם שאלות ותשובות המתמקדות במשמעות של לחץ תוך עיני גבוה: מהם דרכי האבחון והטיפול? והאם אותו לחץ בערכים גבוהים בהכרח מוביל להתפתחות גלאוקומה?

ממה נגרמת עלייה בלחץ התוך עיני?

לחץ תוך עיני, Intraocular pressure או בקיצור IOP, הנמדד ברמות גבוהות נגרם בעקבות כשל בניקוז הנוזלים בתוך זווית הלשכה הקדמית בתוך העין, בעקבות הפרעה בניקוזו.

מהם הסיכונים הנובעים מכך?

IOP גבוה יכול להביא להתפתחות מחלות עיניים שונות, ביניהן גלאוקומה, שעלולה לגרום לנזקים לא פשוטים לתאי העצב בעין, ולפגוע בראייה ולהביא עד לכדי עיוורון. אם כי יש לציין, כי המחלה יכולה להתפתח גם בקרב אנשים בעלי IOP תקין או נמוך. 

האם IOP גבוה מוביל בהכרח לגלאוקומה?

לא. בקרב לא פחות מ-10% מבני ה-40 ומעלה קיים IOP גבוה, ורק אחוז מועט מהם יחלה בגלאוקומה.

מי נמצאים בקבוצת הסיכון לפיתוח מחלת הגלאוקומה?

בעלי רקע משפחתי של מחלות גלואקומה

בעלי יתר לחץ תוך עיני גבוה

בעלי קרנית דקה

אנשים מבוגרים – גיל מבוגר, מהווה פקטור המגביר את הסיכון לחלות במחלה.

האם קיימים תסמינים מוקדמים ל-IOP גבוה או לגלאוקומה?

לצערנו, IOP גבוה וגלואקומה לרוב לא כוללים תסמינים מוקדמים.

אז איך בכל זאת ניתן לאבחנם?

בדיקת IOP נעשית באמצעות מכשיר טונומטר ע"ש גולדמן. במהלכו רופא או אופטומטריסט מוסמך, יטפטפו לעיניים חומר מאלחש, ולאחר מכן יקרבו את מכשיר הטונוטמר המודד את רמות ה-IOP של המטופל.

אבחון מחלת הגלאוקומה הינו הליך מורכב יותר הכולל מספר רב יותר של בדיקות, ביניהן: בדיקת שדה ראייה, בדיקה עיני המטופל במנורת סדק, בדיקת קרקעית העין, באמצעות מכשיר הפונדוסקופ,  שיתן תמונת מצב של עצב הראייה שלכם, בדיקת לחץ תוך עיני, בדיקות זווית העין ועוד בדיקות מתקדמות אחרות

מהן דרכי הטיפול הקיימות שקיימים?

טיפול בגלאוקומה וב-IOP גבוה – מתמקד בהורדת רמת ה-IOP ע"י מתן טיפול תרופת, לרבות טיפות, כדורים או טיפול בלייזר ואף ביצוע של ניתוח. הכל בהתאם להתייעצות עם רופא מוסמך והמאפיינים של כל חולה וחולה.

MediCare מעניקה ללקוחותיה בדיקות, אבחונים וטיפולים, לרבות בדיקת לחץ תוך עיני, מהמתקדמים והטובים ביותר שקיימים כיום בישראל

המעקב אחר הבריאות של העיניים שלנו מקבל משנה חשיבות, בייחוד לאלו הנמצאים בקבוצת סיכון לרבות, אנשים בגילאי 40 ומעלה – עבורם מומחים רבים ממליצים על ביצוע בדיקה אחת לשנה, במסגרתה מומלץ לבצע בדיקות מקיפות גם לאיתור גלאוקומה. חשוב לציין, שגם IOP נמוך עלול לפגוע באיכות הראייה, ויש לשים לב גם עליו.

חברות רבות מתחום ביטוחי הבריאות, מעניקות כיום ללקוחותיהן, שלל בדיקות ראייה שונות ומתקדמות. אחת מאותן חברות היא MediCare המקנה ללקוחותיה, בדיקת לחץ תוך עיני ועוד מגוון רחב של בדיקות, טיפולים ואבחונים מהמתקדמים והמובילים בישראל, בבתי החולים, המרפאות והמכונים הגדולים והנחשבים ביותר.ן

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.