תתחילו ללכת: היתרונות הגדולים של הליכה לשיפור הבריאות שלכם ומניעת מחלות

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
תתחילו ללכת: היתרונות הגדולים של הליכה לשיפור הבריאות שלכם ומניעת מחלות

אנחנו שומעים כמעט בכל מקום על החשיבות של עשיית ספורט לבריאות הגופנית ואפילו הנפשית שלנו. מניעת סיכונים רפואיים, כמו מחלות לב ושבץ מוחי, הפחתת משקל ושומן, הורדת לחץ הדם ויכולת להפחית חרדה ודיכאון, הן בין יתר הסגולות של הפעילות הגופנית.

אחד האתגרים שרובנו נתקלים בדרך הוא שילוב בין הספורט לחיי היום יום העמוסים והלחוצים, שרובנו חווים. שעות עבודה רבות ומאומצות, חיי משפחה וחברה, ופעילות פנאי, מאיימות לא פעם לגרום לנו לבטל את התוכניות הספורטיביות שלנו. אבל דווקא באורח החיים האינטנסיבי בו אנו חיים, שעלול גם לסכן את בריאותנו, מומלץ לתת לספורט חשיבות עליונה.

אחת ההמלצות בהקשר הזה, שמאפשרת לנו לשלב בין חיי חברה, משפחה לפעילות גופנית, היא ביצוע של הליכה במשך כ-150 דקות בשבוע, בעצימות בינונית. אתם יכולים להחליט איך לפרוס זאת במהלך הימים.

כדי לעקוב אחר הפעילות הגופנית שאנחנו מבצעים כל יום, קמו בשנים האחרונות, לא מעט אפליקציות לספירת צעדים, שמאפשרים לנו לספור כמה צעדים עשינו באותו יום. בנוגע לכך ב-2022 פרסמו כתבי העת המדעיים JAMA Neurology ו-JAMA Internal Medicine מחקר שניסה לבחון את הקשר בין ספירת הצעדים היומית ועצימותם לתועלת הבריאותית. המחקר מצא כי מומלץ שכל אחד ואחת מאיתנו ישאף לביצוע של בין 10,000-9,800 צעדים היום. אחד הממצאים המרתקים שעלו בו הוא שעל כל 2,000 צעדים, הסיכון למחלת לב, סרטן או מוות בטרם עת פוחת ב-10%. 

כמה טיפים לביצוע הליכה במהלך שגרת היומיום, בצורה פרקטית ויעילה:

אחד היתרונות של הליכה היא שאפשר לבצע אותה כחלק מחיי היום יום שלנו, הנה כמה עצות איך אפשר להגדיל את מספר הצעדים שאתם עושים בכל יום:

  1. העדיפו עלייה במדרגות במקום במעלית – נכון מדובר באתגר לא פשוט אבל מאוד פרקטי ויעיל. הגעתם למקום העבודה או ללובי הבניין? בחרו באופציה של המדרגות, ותוכלו ליהנות מאתגר גופני ומשיפור הכושר הגופני.

  1. תחפשו מקום חניה מעט יותר רחוק – בין אם הגעתם לעבודה ואתם מחפשים חנייה או לקניון, מומלץ לנסות לשנות את ההרגל לחפש את המקום שיאפשר לכם לבצע כמה שפחות הליכה אל היעד. חפשו מקום מרוחק שיאפשר לכם לבצע הליכה קצרה וגם יאפשר לשפר את הבריאות שלכם.

  1. תעבירו את ההפסקה בזמן העבודה בהליכה ברחוב, באזור מסחר או בפארק הקרוב – לא מעטים מאיתנו מעדיפים להעביר את ההפסקה בישיבה. ההמלצה היא דווקא לצאת החוצה, לשאוף אוויר, ליהנות מהשמש וגם לעשות עוד כמה צעדים בדרך ליעד היומי. 

  1. תציעו לחבר/ה או בן/בת זוג להצטרף אליכם – אחד התמריצים הגדולים ביותר שמאפשרים להתמיד בביצוע הליכה וספורט בכלל, היא למצוא חבר, בן משפחה או אפילו קבוצת הליכה קבועים לאותה פעילות. בדרך אתם יכולים לדבר איתם על החיים עצמם ולשכוח בכלל מהמאמץ והתירוצים למה לא לבצע את הצעדים וההליכה היומיים שלכם. 

הליכה היא לא משהו שחייבים להתחיל ישר בשיא העצימות והכוח. אפשר לחלק אותה למקטעים של 10 דקות נניח ולאט לאט לעלות. יש לה כל כך הרבה יתרונות בריאותיים ואפשר לבצע אותה לא פעם במאמץ לא רב כל כך. חשוב כמובן להתאים אותה לכושר שלנו ולמצבנו הרפואי והגופני, ובמידת הצורך להתייעץ עם רופא לפני שמתחילים לבצע אותה.

מדיקר מעניקה לכם את ביטוח הבריאות הפרטיים המקיפים ביותר שמאפשרים לכם 

לצד החשיבות של ביצוע פעילות גופנית לבריאות שלכם, מומלץ גם להצטייד בביטוח בריאות מקיף שיעניק לכם את כל הטיפולים, הבדיקות והרופאים הטובים והמקצועיים ביותר. לצורך כך מדיקר בנתה עבורכם כתבי שירות רפואיים מקיפים, רחבים וחדשניים המעניקים לכם את שירותי הרפואה המתקדמים ביותר בישראל. ביניהם: שירותי רפואה דחופה 24/7:  רופא עד הבית, בדיקות הריון רחבות מאוד, MRI, C.T ובדיקות אבחון מתקדמות ומהירות, בדיקות סקר סרטן ועוד

אחד היתרונות הגדולים של כתבי השירות של מדיקר, הוא שהם בין הבודדים, שאינם כוללים מגבלת גיל, לא קיימות החרגות כלשהן אשר מגבילות את הכיסוי, ואין דרישה לחיתום רפואי או הצהרת בריאות.

לסיום, נציין שוב שלפני כל התחלה של פעילות גופנית כלשהי מומלץ להתייעץ עם רופא.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.