כל מה שרציתם לדעת על ארטריטיס!

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
מהי ארטריטיס ומהם גורמ הסיכון והאבחון?
כל מה שרציתם לדעת על ארטריטיס!

ארטריטיס היא המילה המקצועית המתארת 'דלקת מפרקים'. דלקת מפרקים יכולה להופיע בשתי תצורות. הראשונה, דלת מפרקים ניוונית, הנוצרת כתוצאה משחיקה של המפרקים ושחיקה של המערכת שהייתה אמורה לשמור ולרכך את החיכוך בין העצמות. דלקת מפרקים שגרונית, היא הקבוצה השניה של דלקות המפרקים, דלקת הנוצרת בעקבות תקיפה של הגוף את עצמו. ארטריטיס היא תופעה מאוד לא נעימה, כזו שיכולה להביא לסבל רב ולירידה באיכות חייו של המטופל. במאמר הבא נדבר על התופעה ועל האופציות שיכולות להביא לריפוי של המחלה.

מהם הגורמים להיווצרות ארטריטיס?

דלקות פרקים יכולות להיווצר בכל מפרק של הגוף. המקרים הנפוצים הם סימפטומים בבירכיים ובמפרקי הידיים, אבל כבר ראינו מקרים של דלקות בעמוד השידרה ועוד. דלקת מפרקים יכולה להיווצר ממגוון של סיבות. חשוב לזכור כי המפרק הוא למעשה איבר ייחודי בגוף, הוא הכלי שהגוף מעניק לעצמו כדי לאפשר תנועה של הגפיים. למשל, המרפק מאפשר לנו ליישר ולכופף את הזרוע לפי הצורך, הבירכיים מאפשרות לנו לכופף את הרגליים ועוד.

על מנת שהגוף יהיה מסוגל לעשות את אלו, הוא בנה מערכת מיוחדת. בחיבור בין שתי עצמות בניהן צריכה להתרחש תנועה, הגוף פיתח סחוס ורצועות מיוחדות שתפקידן הוא לאפשר תנועה ולשמור על העצמות מהחיכוך זו בזו. ארטריטיס היא תופעה בה מערכת ההגנה על המפרק נפגעת. בין אם בשל קרעים בסחוס או ברצועה, אם בגלל מחלה שמנפחת את הקרומים העוטפים את המפרק, מה שמוביל, בין היתר, להיווצרות כאב, נפיחות ותחושה של חוסר נוחות.

מה חווים הסובלים מהתופעה?

החולים בארטריטיס יסבלו ממפרקים אדומים, כואבים, טווח תנועה הולך וקטן ותחושה כללית מאוד לא נעימה. במקרים מסוימים הכאבים עלולים להיות עזים כל כך, עד שלא רק שהמטופל מאבד מהיכולות שלו, אלא הוא סובל באופן כזה שמקשה עליו להמשיך ולתפקד כרגיל.

מהם גורמי הסיכון לארטריטיס?

ישנם גורמים שונים שיכולים להביא לעליה בסיכוי לסבול מדלקת פרקים. בגילאים מבוגרים הסיכוי לחלות בדלקת פרקים עולה, נשים נוטות לסבול מדלקות פרקים בשיעור גבוה מגברים. מי שעברו פציעה לאורך החיים וכן הלאה, גם הם עלולים להיות חשופים לתופעה.

מה לעשות במידה ואתם חושדים כי אתם סובלים מדלקת פרקים?

בראש ובראשונה חשוב להגיד, אתם וודאי סובלים מכאבים עזים, מרגישים לא טוב, מה שיכול להיות באמת לא נעים בכלל. כשהכאב גדול במיוחד, הנטיה הטבעית היא לחשוב שאין שום פיתרון שיכול לתת מענה, כאן חשוב להגיד כי מדע הרפואה התקדם מאוד בשנים האחרונות, היום יש לנו כלים לתת מענה לבעיות רפואיות שלא היו לנו בעבר. בין היתר, חשוב לפנות לאיש מקצוע מנוסה, כזה שידע לאבחן את הבעיה ולתת לה פתרון.

משום שמדובר בבריאות שלכם, אתם לא יכולים לקחת סיכון. הקפידו להיעזר באיש מקצוע מנוסה וכזה המכיר את עולם המפרקים היטב. כך תהיו בטוחים כי אתם מקבלים את המענה הרפואי הנכון והמתאים ביותר לצרכים שלכם. בין אם על ידי מתן טיפול תרופתי לארטריטיס ובין אם, במקרים חמורים, תקבלו הפניה לניתוח.

הכותב הוא ד"ר רמי כרדוש, סגן מנהל המחלקה האורתופדית באסף הרופא

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.