טיפול בפיגמנטציה: מהי הדרך היעילה והקלה להיפטר מכתמים על העור?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
טיפול בפיגמנצטיה
טיפול בפיגמנטציה: מהי הדרך היעילה והקלה להיפטר מכתמים על העור?

הקיץ הישראלי ידוע בשמש ובטמפרטורות הגבוהות שלו, שיכולות גם להגיע ל-40 מעלות. לצד ההנאה לצאת לחוץ הים, לפארק או לטייל בטבע, השמש גם יכולה לסכן את עורנו ולהעמיד אותו בסכנה בריאותית. אחת מתופעות הלוואי המתלוות לאותה חשיפה היא הפיגמנטציה. הופעה של כתמים בעיקר באזור הפנים והצוואר, שיכולים לפגום במראה שלו ולהוריד לחלקנו את הבטחון. בשנים האחרונות, יותר ויותר טיפולים מתקדמים, מנסים לסייע לנשים וגברים להיפטר מאותם כתמים באופן בטיחותי ויעיל. במאמר הבא, ננסה להסביר את הסיבות לתופעה ועל הטיפולים הקיימים היום בשוק.

תוכן עניינים

מהי פיגמנטציה?

פיגמנטציה או מלזמה, היא למעשה היווצרת כתמים כהים או חסרי צבע על העור, המופיעים בדרך כלל בפנים, בייחוד על הלחיים, האף, המצח והצוואר. כתמי העור המושפעים ממלזמה הם בדרך כלל סימטריים. ושכיחים יותר אצל נשים מאשר אצל גברים. התופעה יכולה להיות מושפעת ממגוון גורמים, ביניהם גנטיקה, חשיפה מוגברת לשמש, אקנה ומחלות מסוימות וכן שימוש בתרופות. הפיגמנטציה נוצרת על ידי מלנוציטים תאי עור שמייצרים את החומר מלנין, שאחראי להגן עלינו גם מקרני השמש. אך חשיפה יתרה עלולה להביא לעודף יצור של המלנין, ולהיווצרות כתמים על העור.

מהם הטיפוליים העיקריים הקיימים היום נגד פיגמנטציה?

ישנם מספר טיפולים שניתן להשתמש בהם, כדי לשפר את מראה העור אשר ניזוק עקב כתמים בעור:

קרמים וסרומים: הודות למספר מרכיבים, כמו: חומצה קוג'ית,ויטמין C, הידרוקינון, טינואידים וחומצות אלפא הידרוקסיות, הקרמים הקיימים היום בשוק יכולים לסייע בהבהרת כתמי העור, עבור חלק מהמטופלים.

טיפולי בפיגמנטציה באמצעוות פילינג: במסגרתם נעשה שימוש בחומרים כימיים, המאפשרים להסיר את שכבות העור העליונות, הכוללות ריכוז גבוה של מלנין ועל ידי כך להחזיר את העור למראה הטבעי והאחיד שלו.

טיפולי לייזר: אלו משתמשים בקרני אור ממוקדות, המתרכזות באזורים ספציפיים בעור במטרה להביא לדהיית הצבע הכהה של נמשים ופיגמנצטיה על העור. הלייזר פולט חום מדויק לאזור המבוקש, שמביא לדהיית הנגע הפיגמנטי או לקילופו.

האם קיימות תופעות לוואי לטיפול בלייזר?

לרוב, ישנן תופעות לוואי קלות יחסית לאחר טיפול בלייזר, הכוללות, אדמומיות, גרד ונפיחות לעיתים באזור. טיפולי הלייזר הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר מבוקשים הודות להיותם בטוחים ויעילים יחסית, עם תופעות לוואי מצומצמות וזמן השבתה מינימלי. אם התופעות מחמירות או שאתם חשים תחושת אי נוחות מוגברת, מומלץ להיוועץ עם גורמי מקצוע מוסמכים.

למי מיועדים טיפולי בפיגמנטציה?

טיפולי בפיגמנטציה מיועדים לאנשים בוגרים, המעוניינים לטפל בכתמים הנוצרו אצלם, חלקם עקב גוון עור כהה המגדיל את הסיכון להיווצרותם וחלקם עקב נטייה גנטית או חשיפה מוגברת לשמש שגרמה לכך. הטיפול עבור ילדים, נוער, נשים בהריון או נשים מניקות אינו מומלץ. בכל מקרה, נציין שוב שחשוב מאוד להתייעץ עם רופא וגורמי המקצוע, כדי להתאים את הטיפול לרקע הרפואי ולמאפייני העור שלכם.

מדיקר בשיתוף שרפ פלוס מציגות טיפולי בפיגמנטציה במכשור הלייזר המתקדם Star Walker

אפשר לראות שהשמש הישראלית יחד עם המודעות ההולכות וגוברת לאסתטיקה שלנו, מביאות יותר ויותר ישראליות וישראלים לחפש אחר טיפול יעיל, מקצועי עם זמן החלמה מינימלי עבור פגעי פיגמנטציה. הביקוש הגובר, עבור טיפולים אלו ועוד רבים אחרים, הביא את מדיקר ואת רשת מרפאות האסתטיקה המובילה שרפ פלוס, להשיק מנוי אסתטיקה חדש הכולל שורה ארוכה של טיפולים אסתטיים החדשנים והמתקדמים ביותר, ביניהם גם הזרקת בוטוקס וחומצה היאלורונית ופילינג קרבון חשוב להדגיש שטיפולים אלו שלנו נעשים באמצעות מכשיר לייזר בשם Star Walker, שנמצא בחוד החנית של הטכנולוגיה, ושהוא בעל אישור ה-FDA האמריקאי, ה-CE האירופאי וכמובן משרד הבריאות שלנו.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.