מהם החידושים האחרונים בעולמות טיפולי הפיזיותרפיה ושיקום הפציעות?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
מהם החידושים האחרונים בעולמות טיפולי הפיזיותרפיה ושיקום הפציעות?

בשנים האחרונות, אפשר לראות עלייה באבחון סיטואציות רפואיות שונות ומורכבות, לרבות פציעות, שברים, כאבי גב וצוואר, רגליים ועוד, שמקשים על רבים לתפקד. אם בעבר היה אפשר לייחס זאת בעיקר לבני הגיל השלישי ולאלו שעברו תאונות שונות, היום אפשר לראות יותר ויותר צעירים שסובלים מבעיות המצריכות התערבות של אורותופד וטיפולי פיזיותרפיה. בין היתר, בגלל אורח החיים שכולל ישיבה ממושכת, לצד עיסוק מתגבר בספורט.

למזלנו המודעות לחשיבות של אבחון וטיפול מדויק, יחד עם הכיסוי ההולך וגדל שמעניקות חברות הביטוח לטיפולים חדשניים בתחום, מאפשרים לרבים לקבל מענה רפואי מתקדם ולנהל אורח חיים תקין ופעיל.

במאמר הבא ננסה להסביר על קצה המזלג על הטיפולים הקיימים והחידושים האחרונים בתחום.

מהי פיזיותרפיה?

פיזיותרפיסט הוא אדם שאחראי על אבחון, טיפול ושיקום אנשים מכל הגילים, אשר סובלים מפציעה, מחלה או מגבלה כלשהי הפוגעות בתפקודם הפיזי. במסגרת הטיפול, הוא יבחן את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, יתשאל אותו לגבי אורח חייו, יבחן את הסימפטומים השונים אותם הוא חווה, ויתאים את מגוון הטיפולים הקיימים לאותה סיטואציה רפואית, כולל טיפולים מונעים שונים. פיזותרפיסטי/ת מורשה חייבים להיות בעלי תואר ראשון, האורך כ-4 שנות לימוד, הכוללות לצד לימודים תיאורטיים גם התנסות קלינית.

מה כוללים טיפולי הפיזיותרפיה:

תרגילים מעשיים בקלינקיות – הפיזיותרפיסטיים מסיעיים למטופלים רבים הן בקלינקות והן בבתי החולים והמרפאות השונות להקלה ושיקום, על ידי ביצוע של תרגילים מעשיים לשיפור הכוח, הגמישות, הקואורדינציה ועוד, הכוללים גם תרגיל תנועה, חיזוק, שיווי משקל.

שיקום מפציעות ותאונות – לפיזיותרפיה תפקיד מכריע בשיקום לאחר פציעות, ניתוחים או מצבים רפואיים שונים, שיכול להימשך חודשים ארוכים לאחר השחרור מבית החולים. לצורך כך, מכינים הפיזיותרפיסטים תוכנית מותאמת אישית, שמטרתן לסייע ככל הניתן למטופלים להתנייד ולתפקד בצורה המיטבית. התוכנית כוללת תרגולים ואימונים שונים עבור השרירים, הרקמות והחוליות הרלוונטיות.

הדרכה להתנהלות היומיומית – כולל טכניקות שנועדו לסייע להימנע מפציעות שונות, תיקון היציבה, לימוד איך לבצע פעולות ותנועות בצורה נכונה ובטוחה, ועוד.

התאמת ציוד עזר אורתופדי – לצורך ביצוע תרגולים בבית, הקלת הכאב ויכולת להתנייד ולתפקד במהלך היום יום, הפיזיותרפיסט ימליץ למטופלים לרכוש מכשירי אימון שונים, לרבות טנס, סטימולטורים, אביזרי אימון: משקולות, רולרים, כדורים, כריות ועוד.

מהם החידושים האחרונים בתחום?

אלקטרותרפיה – שימוש באמצעים חשמליים, כגון אולטרסאונד, גירוי חשמלי ו-TENS (מכשיר המספק גירוי עצבי חשמלי), להקלת הכאב, הפחתת דלקות וזירוז ריפוי רקמות.

מערכות רובוטיות לביצוע ניתוחים בצורה מדויקת ויעילה – כחלק מהחדשנות הטכנולוגית האחרונה, אנחנו עדים ליותר ויותר בתי חולים ציבוריים ופרטיים בישראל ובעולם המסייעים לנתח מטופלים לאחר שעברו פציעות ותאונות שונות. המערכות הרובוטיות מאפשרות לא פעם לשפר את תוצאות הניתוח בעזרת מוטוריקה עדינה ויכולות ניתוח ועיבוד נתונים מתקדמות.

טיפולי מציאות מדומה באמצעות משקפי VR – כיום יש לא מעט חברות מכל העולם וגם מישראל, שפיתחו פלטפורמות שונות המאפשרות למטופלים לשים משקפי מציאות מדומה מיוחדות ולהיכנס לעולם תרגולים וירטואלי שלם. היתרונות המרכזיים הם שגם מדובר בתרגולי שרירים שמתבצעים בסביבה מהנה של משחק, שמאפשרת לא להתייחס לתרגול כעול ולהגדיל את שיעורי ההיענות לתרגולים. היתרון הנוסף, נוגע לחיבור המשקפיים למערכות שמעבדות את הנתונים של התרגול ומאפשרת לבצע מעקב וניתוח טוב יותר של ההתקדמות והתאמת הטיפול.

טכנולוגיות לבישות: בשנים האחרונות, אפשר לראות יותר יותר ספורטאים בישראל ובעולם שלובשים על עצמם חליפות ואמצעי ניטור שונים, המאפשרים לעקוב מקרוב אחר הדופק, עצימות ורמת מאמץ ופרמטרים פיזיים וביולוגים בגוף. אותם אמצעי לבוש פופולריים גם בקרב מטופלים בשיקום ולאחר פציעות, והם מאפשרים לספק תמונה מלאה ושלמה ומעקב מרחוק אחר המדדים של המטופלים.

מדיקר עם טיפולי הפיזיותרפיה וההידרותרפיה המתקדמים ביותר, כולל אביזרים אורטופדיים חדשניים 

בשנים האחרונות, מדיקר מעניקה למטופליה מגוון רחב של טיפולים פיזיותרפיסטים מתקדמים, עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, שמספקים להם מעטפת רפואית שלמה, הכוללת שיקום ומניעת פציעות. במקביל להחזר הוצאות משמעותי מאוד לרכישת אביזרים אורתופדים, בכפוף לכתב השירות ולתקופת אכשרה שנקבעה בו.

המטרה שלנו היא לסייע לכל אחד ואחת בכל גיל ובכל מצב רפואי, לאחר פציעה, תאונה או עקב מחלה או בעיה התפתחותית שונה לתפקד עד כמה שאפשר לנהל אורח חיים תקין ועצמאי.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.