מהי בדיקת אי סבילות למזון ואיך היא יכולה לשפר את איכות חיינו?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
בדיקת רגישות למזון או בדיקת אי סבילות למזון
מהי בדיקת אי סבילות למזון ואיך היא יכולה לשפר את איכות חיינו?

אי סבילות מזון הוא מונח שרובנו לא מכירים, אבל מדובר בתופעה בריאותית שלא מעטים מאיתנו נאלצים להתמודד איתה כמעט מדי יום, וייתכן שהיא מסווגת על ידנו בטעות כאלרגיה למזון. אי סבילות מזון גורמת לבעיות עיכול, השמנה, בעיות נשימה, עייפות ומתח, כאבי ראש ותסמינים נוספים. אבחון פשוט ומהיר של התופעה באמצעות בדיקת רגישות למזון, ביחד עם ליווי רפואי ותזונאי צמוד, יכול לעשות את ההבדל ולשפר את הבריאות ואת איכות החיים שלכם.

מחקרים מראים שלא פחות מ-30% מאיתנו סובלים מתופעה זו, שהיא מעט סמויה מהעין, ולא זוכה לתודעה ציבורית מספקת, שכן יש לא מעט אנשים שדיווחו שבזכות בדיקה זו, תסמינים שמהם סבלו שנים נעלמו והם מצאו פתרון לבעיה בריאותית, שרופאים רבים התקשו לאבחן מה מקורה. 

מהי בדיקת אי סבילות מזון?

תאי הפלסמה בדמנו, מייצרים נוגדנים בשם lgE בכמות נמוכה באופן תדיר, שתפקידם להגן על גופנו מפני זיהומים שונים שמתרחשים ע"י טפילים ותועלים. אותו נוגדן מיוצר ביתר שאת, כאשר גופנו מגיע למגע עם מזונות או בעת חשיפה לאלרגנים שונים, כגון: אבק. אותם מזונות עלולים לגרום לנו לתופעות וסימפוטים רפואים שונים, המשתנים בין אדם לאדם, שרובם פוגעים בצורה כזו או אחרת בפעילותנו היומיומית והתקינה.

בדיקת אי סבילות מזון או בדיקת רגישות למזון, מאפשרת לזהות את אותה העלייה בנוגדן ה-lgE בדמנו, וכך לזהות רגישות ליותר מ-200 סוגים שונים של מזונות היוצרים אצלנו רגישות.

אילו תסמינים יכולים להיגרם בגלל אי סבילות למזון?

התסמינים הנגרמים עקב אי סבילות למזון מיוחסים בעיקר לבעיות בעיכול, עצירות, שלשולים, השמנה, מיגרנות, עייפות, חרדה, קשיי ריכוז ועוד. התסמינים הללו בדרך כלל, מופיעים שעות או אפילו ימים לאחר צריכת המזון הרלוונטי, מה שיוצר קושי רב לקשר בינו לבין הרגישות למזון.

כיצד מתבצעת בדיקת רגישות למזון?

בדיקת רגישות למזון,  המאפשרת איתור עלייה של נוגדני ה-lgE, מתבצעת ע"י בדיקת דם שנלקחת מהאצבע באופן מהיר, קל ופשוט. אותה בדיקה נלקחת למעבדה מקצועית, שם מנותחות התוצאות ולרוב באפשרות הבדיקה לסווג באמצעות הנוגדנים שהופרשו לאיזו סוג של מזון אנו רגישים.

מה ההבדל בין אלרגיה למזון לבין אי סבילות למזון?

רבים מאיתנו עלולים לבלבל בין אלרגיה למזון לבין אי סבילות למזון. ההבדל העיקרי בין השניים היא שאלרגיה למזון מתרחשות בטווח שלרוב הוא עד 4 שעות מרגע החשיפה לאלרגן. בדרך כלל תופעות האלרגיה יתרחשו באחת ממערכות העור, העיכול, הלב או העצבים, או בכמה מהן במקביל. בעת צריכת אותו המזון, ניתן לזהות עלייה בנוגדן ה-lgE, לרבות נפיחות, בעיות נשימה, כאבי בגוף, שיעול, הקאות ועוד.  אלרגיה נגרמת לרוב, אך לא רק, עקב אכילת מוצרי חיטה, חלב, קטניות, מאכלי ים, ביצם, אגוזים, בוטנים, דגים ועוד.

אי סבילות מזון לעומת זאת, מתקשרת יותר לסיפטומים ארוכי טווח שמתרחשים בגופנו, שנעים בין כמה שעות לאחר צריכת המזון אליו אנו רגישים לבין מספר ימים בודדים לאחר מכן. אי סבילות מזון ניתן לאבחן כאמור ע"י בדיקת דם פשוטה, אלרגיה למזון מאובחנת ע"י טפטוף קל לעורנו טיפות המכילות חומרים אלרגניים, על מנת לזהות האם קיימת רגישות לאחד מהם, באמצעות התגובה של עורנו.

סימפטומים שנגרמים עקב אי סבילות מזון לא מסכנים חיים לעומת אלו שנגרמים מאלרגיה למזון.

אבחון מהיר ומדויק של התופעה ביחד עם ליווי רפואי ותזונאי יכול לעשות את ההבדל

חשוב להדגיש אי סבילות למזון היא תופעה שפוגעת ברבים מאיתנו. אבחון מהיר ומדויק של התופעה ביחד עם ליווי רפואי ותזונאי מקצועי ומותאם אישית יכול לעשות את ההבדל, ולשפר את חיינו. חברות רבות מתחום ביטוחי הבריאות, מציעות היום לבצע בדיקת רגישות למזון באמצעות בדיקת דם פשוטה הנלקחת מהאצבע, ולזהות את סוגי המזון מהם מומלץ לנו להימנע מהם.

אם שנים אתם סובלים מרגישות כזו או אחרת למזונות, ומתקשים להבין בדיוק מה מסוגי המזונות הוא זה שגורם לכם לאותה רגישות. בדיקת אי סבילות מזון פשוטה יכולה לחסוך לכם זמן ולשפר את בריאותכם. 

כיום רבים מאיתנו המרגישים סיפטומים כאלה ואחרים בעקבות אכילת מזון, כגון, כאבי בטן, כאבי ראש, בעיות עיכול או עייפות נוטים, נאלצים לשער ולהמר אילו מסוגי המזונות שהם צורכים גרם להם לתסמינים אלה, ומנסים להימנע מצריכתו. הבעיה היא שאבחון זה, הוא לא מדויק ולא מקצועי ולא פעם לא מביא לפתרון הבעיה. במקום להתבסס על תחושות והרגשות ניתן לבצע בדיקה פשוטה, שמכוסה באמצעות כתבי השירות של  MediCare, בעלות סבירה, שיכולה לשפר את איכות החיים שלכם מקצה לקצה.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.