מהי סוכרת סמויה? כיצד מאבחנים ואיך ניתן למנוע אותה?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
סוכרת סמויה
מהי סוכרת סמויה? כיצד מאבחנים ואיך ניתן למנוע אותה?

ממצאים רבים מראים כי שיעור חולי הסוכרת בעולם הולך ועולה מדי שנה. לפי משרד הבריאות, בעשורים האחרונים שיעור חולי הסוכרת באוכלוסיה הבוגרת בעולם, כמעט והכפיל את עצמו. אם ב-1980 שיעורם באוכלוסיה עמד על 108 מיליון כ-4.7% מהאוכלוסיה, ב-2019 מספרם זינק כבר לכ-463 מיליון כ-9.3% מהאוכלוסיה, כאשר ב-2030 מספרם צפוי להגיע ל-700 מיליון איש.

גם בישראל המצב לא מזהיר בלשון המעטה, ולפי הרישום הלאומי לסוכרת בישראל, ב-2019 חיו בישראל כ-550,310 חולי סוכרת בני שנתיים ומעלה, שהם 6.5% מהאוכלוסיה.

אנשים רבים כיום נמצאים במצב של טרום סוכרת שמכונה גם סוכרת סמויה, במהלכה, רמות הסוכר שנמצאות אצלם בדם גבוהות, אך עדיין לא גבוהות מספיק כדי להיכנס להגדרה של סוכרת. אותה אוכלוסיה נמצאת בסיכון מוגבר לחלות בסוכרת מסוג 2, ולפי הערכות שונות בין שליש לחצי מאלו שנמצאים במצב טרום סוכרתי, צפוים לפתח את המחלה בתוך מספר שנים. 

הבשורה הטובה היא שבאמצעות שינוי הרגלי התזונה, ביצוע פעילות גופנית והפסקת עישון ניתן להפחית משמעותית את הסיכון, ולהצליח להתגבר על מצב טרום הסוכרת. כדי לנסות לסייע לכם לקבל את כל המידע, החלטנו במדיקר לכתוב עבורכם את המאמר הבא, בתקווה להגדיל את המודעות למחלה ונקיטה באמצעים למניעתה:

מהי סוכרת?

סוכרת, שנמנית על קבוצת מחלות קשות, היא מחלה מטבולית במהלכה קיים ריכוז גבוה בדם של סוכר מסוג גלוקוז, שנוצר או מפני שהגוף לא מצליח לייצר כמויות מספיקות של הורמון האינסולין (סוכרת 1,נעורים), שמסייע לווסת ולאזן את כמויות הסוכר בדם, או מפני שתאי הגוף לא מגיבים לאינסולין כנדרש, כשגם פה ייתכן מצב בו הגוף לא מייצר כמויות מספיקות של אינסולין (סוכרת 2). המחלה נכנסת להגדרה של מחלות קשות.

מהי סוכרת סמויה או טרום סוכרת?

סוכרת נמדדת לפי ערכי הסוכר בדם המטופל, כאשר אדם הנמצא במצב של טרום סוכרת נמצא מעל הטווח התקין, אך מתחת לערכי הסוכר שמגדירים אותו כחולה בסוכרת.

מהם הסיכונים שבמחלת הסוכרת?

סוכרת היא מחלה שעלולה לגרום למחלות ומצבים רפואים שונים וחמורים, ביניהם:

פגיעות בעיניים

שבץ מוחי

אי ספיקת כליות

מחלות לב

מחלות כלי דם

טרשת עורקים

קטיעות גפיים

ולצערנו למצבים רפואים קשים אחרים.

כיצד מאבחנים סוכרת סמויה?

סוכרת מאובחנת ע"י בדיקת דם שמנטרת את רמות הגלוקוז שבדם. הבעיה שבניגוד לסוכרת, סוכרת סמויה לא כוללת תסמיני עייפות, דיכאון, רעב קיצוני או מתן שתן תכוף ועוד. אם כי, כאמור, מצב של טרום סוכרת הוא ברוב המקרים הפיך.

כיצד ניתן להקטין את הסיכון לחלות בסוכרת?

במידה ובדיקת הדם שביצעתם מצביעה על כך שאתם נמצאים במצב טרום סוכרת, מומלץ לנקוט באמצעים הבאים, שעשויים להפחית את רמות הסוכר בדמכם:

  1. שמירה על תזונה נכונה ובריאה – בשנים האחרונות המודעות לשמירה על תזונה מאוזנת ובריאה נמצאת בעלייה מתמדת, ואנו עדים למגוון רב של דיאטות ומוצרי בריאות שנמצאים בשווקים השונים שיכולים לסייע לכם לשמור על תזונה נכונה ולהפחית גם במשקל. כמובן, שמומלץ להפחית את כמות הסוכר שאתם צורכים, ולצרוך יותר סיבים תזונתיים הנמצאים בפירות ירקות, ולהפחית בכמויות השומן והמלח בארוחות שלכם. בכל מקרה, מומלץ לבצע דיאטה מבוקרת ומאוזנת ולהתייעץ עם איש מקצוע מוסמך, שיוכל לסייע לכם להפחית את כמויות הסוכר שבגופכם.

  1. פעילות גופנית – כבר רבות דובר על היתרונות הרבים כל כך שנמצאים בפעילות הגופנית, שמשמשת כרפואה מונעת של ממש למגוון של מחלות ומצבים רפואים שונים, בינהם גם הסוכרת. התקופה האחרונה מביאה עמה מרחב עצום כל כך של פעיליות גופניות,שיכולות להתאים לכל אדם, בינהן: ריצה, שחייה, טניס, פעילות גופנית במכון כושר ועוד. אתם רק צריכים לבחור.

  1. הפסקת עישון – ע"פ מחקרים שונים העישון מהווה גורם שמעלה את הסיכון לסוכרת בעשרות אחוזים, שכן הוא מעלה ריכוז הגלוקוז בדם, ומקשה את איזון רמות הסוכר בו. 
 

MediCare מעניקה ללקחותיה את האפשרות לערוך בדיקות לאיתור סוכרת סמויה ועוד בדיקות מתקדמות וחדשניות אחרות

חשוב לקחת את הבריאות שלכם ברצינות, ולערוך מעקב תדיר אחר הרגלי התזונה ורמות הסוכר בגופכם, בייחוד אם אתם יודעים שאתם נמצאים בסיכון מוגבר למחלה, בין אם זה בגלל גיל, גנטיקה או גורמי הסיכון שמנינו לעיל. יש לציין, כי כיום חברות רבות מתחום ביטוחי הבריאות כוללת בדיקות סקר מנהלים, בהן קיימות בדיקות לאיתור סוכרת סמויה. אחת מאותן חברות היא MediCare המספקת לכם את הבדיקות, הטיפולים והאבחונים המתקדמים והחדשניים ביותר, אצל הרופאים המקצועיים והמובילים בישרא

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.