מהי בדיקת הולטר לב ואיך היא מסייעת לאבחון הפרעות בקצב הלב? 

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
MediCare מעניקה לכם את הבדיקות, הטיפולים והאבחונים המתקדמים ביותר, ביניהם הולטר לב ובדיקות חשובות אחרות
מהי בדיקת הולטר לב ואיך היא מסייעת לאבחון הפרעות בקצב הלב? 

אנשים רבים הסובלים מעייפות, חולשה, סחרחורות ואפילו עלפון או אובדן הכרה, שעולה חשד שנגרמים עקב הפרעות בקצב הלב, שיכולות להוות סימן למחלות וסיטואציות רפואיות שונות, מופנים לבדיקת הולטר לב. הבדיקה מאפשרת לעקוב אחר פעילות הלב של הנבדק לאורך כמה ימים ולסייע באבחון הסיבות לתופעה. במאמר הבא ננסה להסביר לכם מה כוללת הבדיקה, מתי יש צורך לבצעה ואיך מפענחים את תוצאותיה.

מהי בדיקת הולטר לב?

מדובר בבדיקה המנטרת את הפעילות החשמלית של הלב, שאורכת בין 72-24 שעות, במהלכה מוצמד ע"י טכנאי/ת לבית החזה של המטופל מכשיר קטן, אשר מסביבו מודבקות אלקטרודות באזורי הבטן והחזה, המחוברות באמצעות חוטים למכשיר א.ק.ג נייד, שמונח גבי חגורה באזור המותניים של המטופל. זאת במטרה לזהות הפרעות בקצב הלב של המטופל, שלפעמים נמשכות רק לזמן קצר ולא ניתן לזהותן בבדיקת הא.ק.ג, שעורכת כ-5 דקות בלבד. 


מתי, בין היתר, יש צורך לבצע את הבדיקה?

  1. כאשר מטופל סבל מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: עייפות, סחרחורות, חולשה, עילפון, איבודי הכרה – שיכולים להיגרם מקצב לב איטי וגם מקצב לב מהיר.

  1. אבחון דפיקות לב לא סדירות, שנמשכות על פני זמנים מסוימים ביום.

  1.  לבחון האם קוצב הלב שהושתל אצל המטופל, פועל באופן תקין.

חשוב לציין, שייתכנו מקרים נוספים ומומלץ להתייעץ עם רופא מקצועי לגבי כל סיטואציה.


מהן ההנחיות וההכנות הכלולות במסגרת הבדיקה?

במהלך הבדיקה על הנבדק לקיים אורח חיים רגיל, על מנת לאפשר לבדיקה לזהות האם במהלך שגרת יומו ישנן הפרעות בקצב הלב. חשוב לומר שלא ניתן להתקלח בזמן הבדיקה, שכן מים עלולים לפגום במכשיר, לכן, מומלץ להתקלח לפני. בנוסף, גם פעילות גופנית שכרוכה בהזעה או כל פעילות שעלולה לפגוע במכשיר אינה מומלצת. ייתכן שעבור גברים בעלי כמות שיער ניכרת באזור החזה, יהיה צורך לגלח חלק מהשיער באותו אזור, על מנת לא לפגוע בפעילות האלקטרודות של המכשיר.

חשוב מאוד לתעד באמצעות רישום מסודר, כל תסמין חריג שאתם חווים במהלך בדיקת הולטר לב, כגון: עייפות, סחרחורות, חולשה ועוד, וכן אם אתם חשים בהפרעת קצב מסויימת ואת הזמן בו כל תסמין והפרעת קצב התרחשו. זאת על מנת לסייע לרופאים המאבחנים להשוות אותם למדדים שסיפק המכשיר באותו הזמן.

דבר נוסף שיש לשים לב אליו, הוא לדווח לצוות האבטחה בכניסה למקומות ציבוריים על קיומו של המכשיר, על מנת למנוע אי הבנות או אי נעימויות.


האם קיימות תופעות לוואי כלשהן במהלך הולטר לב?

לא, ברוב המקרים הבדיקה אינה כרוכה בתופעות לוואי כלשהן.


מתי אקבל את תוצאות הבדיקה ומי ימסור לי אותן?

בתום הבדיקה יחזור הנבדק אל הגוף הרפואי להסרת המכשיר, שיעבור לפענוח ואבחון ע"י קרדיולוג מוסמך, שיעביר את ממצאיו לרופא שהפנה את המטופל. הפענוח נעשה בהתחשב בנסיבות בגינן הופנתם לבדיקה, היסטוריה רפואית, תסמינים והפרעות קצב שהרגשתם במהלכה ועוד. לכן חשוב מאוד שהמטופל ימסור לידי הגוף הרפואי את התיעוד של התסמינים החשודים, שחש במהלך הבדיקה כולל הפרעות קצב שהתרחשו, ואת הזמנים המדויקים שקרו. תוצאות הבדיקה בדרך כלל מגיעות למטופלים תוך מספר ימים ספורים.


MediCare מעניקה לכם את הבדיקות, הטיפולים והאבחונים המתקדמים ביותר, ביניהם הולטר לב ובדיקות חשובות אחרות

בימים בהם העומס בבתי החולים ובמרפאות הציבורית ממשיך להיות גבוה, וכשהקושי לקבוע תור במהירות רק הולך ועולה, מדיקר, מאפשרות למטופלים, לקבל את האבחונים, הטיפולים והבדיקות המתקדמים ביותר, במהירות ובמחיר שווה לכל כיס. בין מגוון השירותים שמספקת מדיקר ניתן למצוא: שירות רופא עד הבית 24/7, כל בדיקות ההריון, בדיקות סקר מגוונות, וכן את בדיקת הולטר לב, והכל אצל הרופאים, בתי החולים והמרפאות הטובים והמובילים בישראל.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.