בדיקת ארגומטריה: מהי הבדיקה ואיך היא מסייעת לאבחון מחלות לב?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
מהי בדיקת ארגומטריה?
בדיקת ארגומטריה: מהי הבדיקה ואיך היא מסייעת לאבחון מחלות לב?

לפי משרד הבריאות, מחלות לב, הן גורם המוות שמדורג במקום השני בקטלניותו לאחר מחלת הסרטן. עם זאת, בין היתר, הודות לפיתוחים הטכנולוגיים השונים, ולמודעות העולה לסכנות הכרוכות באורח חיים לא בריא, הכולל תזונה לקויה, עישון, העדר פעילות גופנית, קיימת ירידה באחוזי התמותה ממחלות הלב בשנים האחרונות.

גם במקרה של מחלות לב, הגילוי המוקדם של המחלה הוא קריטי ויכול לשפר את אחוזי ההחלמה. אחת הדרכים לאבחון מוקדם, היא באמצעות בדיקת ארגומטריה, שמאפשרת לבחון את תפקוד הלב בעת מאמץ ולאתר מחלות לב בעוד מועד. מה החשיבות של בדיקה זו? מתי נצטרך לבצע אותה ומה כולל הליך הבדיקה? על כל השאלות האלה ועוד במאמר הבא:

מהי בדיקת ארגומטריה?

בדיקה זו בוחנת את תפקוד ופעולות הלב והעורקים הכליליים בעת מאמץ. במהלך הבדיקה המטופל יבצע פעילות גופנית על הליכון או אופנים בפרק זמן של כ-30 דקות לערך בקצב הולך ומתגבר עד הגעה לדופק מטרה. במקביל על מנת לקבל את המדדים המדויקים ביותר לפעילות הלב, יחוברו לידיים, לרגליים ולבתי החזה שלו אלקטרודות במסגרת בדיקת אק"ג, על מנת לבצע רישום של הפעולות החשמליות של לבו, כשבמקביל ייבחן החמצן בדם, לחץ הדם והדופק במאמץ, במנוחה ובשלב ההתאוששות.

באילו מקרים אצטרך לבצע את הבדיקה?

בדיקת ארגומטריה, לרוב, תבוצע על מנת:

  1. לאבחן מחלות לב סמויות
  2. לאבחן מחלות עורקים כליליים ולהעריך את חומרתן
  3. לבחון את תפקוד הלב, בין היתר, עבור אוכלוסיות בסיכון, לרבות חולי לב (לעיתים, לאחר צנתור, ניתוח מעקפים, אוטם שריר הלב, ועוד) ומבוגרים, וכן, עבור ספורטאים או עבור אלה שלוקחים חלק בפעילות גופנית או במאמץ רב בעבודה.
  4. לבדוק האם כאבים מסוימים, עליהם מתלונן מטופלים, נגרמים עקב תפקודי לב לא תקינים

אילו הכנות נדרשות לבדיקה?

בדיקת ארגומטריה לא כוללת הכנות מיוחדות. עם זאת, מומלץ להתייעץ עם רופא, לגבי הההשפעה של תרופות שאתם נוטלים או מאפיינים רפואיים אחרים על מהלך ביצוע הבדיקה. וכן, מומלץ, להגיע עם בגדים ונעליים שמתאימים לביצוע פעילות גופנית, להימנע מעישון ושתיית אלכוהול 3 שעות לפני הבדיקה, וכן להעביר מראש לצוות הרפואי את כל המידע הרפואי, שיכול להיות רלוונטי לבדיקה, לרבות נטילת תרופות. וכן, יש לציין שעל המטופל להישאר כחצי שעה לאחר הטיפול לצורך השגחה.

מתי אקבל לידי את תוצאות הבדיקה? והאם ייתכן ואצטרך לעבור בדיקות נוספות?

תוצאות הבדיקה יפוענחו ע"י רופא מוסמך, שיעביר את התוצאות לרופא המטפל, אשר יחליט כיצד יש להמשיך בטיפול. בהתאם לתוצאות הבדיקה, ייתכן והרופא יחליט לשלוח את המטופל לבדיקת של מיפוי לב במאמץ, אקו לב במאמץ או אף צנתור לב.

מה קורה אם אנחנו חשים בתופעות לוואי לאחר בדיקת ארגומטריה?

אם אתם חשים  לאחר הבדיקה בכאבים או חוסר נוחות, סחרחורת, בחילות, הקאות, דפיקות לב לא סדירות, קוצר נשימה או כל תופעת לוואי אחרת, מומלץ להיוועץ באופן מיידי עם רופא.

MediCare מעניקה למבוטחיה את הטיפולים, האבחונים והבדיקות המתקדמים ביותר, ביניהם בדיקת ארגומטריה

חברות רבות מתחומי ביטוחי הבריאות מאפשרות ללקוחותיהם לבצע את בדיקות הארגומטריה החשובה. אחת מאותן חברות היא MediCare  שמעניקה לקהל לקוחותיה את הטיפולים, האבחונים והבדיקות המובילים בישראל, אצל הרופאים, בתי החולים והמכונים הרופאים המקצועיים ביותר. מאז היווסדה MediCare חרטה על דגלה להנגיש את השירותים הרפואיים הטובים ביותר לכל אדם, ולהעניק ללקוחותיה מעטפת הגנה בריאותית שלמה ומשלימה, ללא תנאים מגבלות או החרגות.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.