הרובד ה-3 של כיסויי הבריאות: מהיר, יעיל עם מינימום בירוקרטיה

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
הרובד ה-3 של כיסויי הבריאות: מהיר, יעיל עם מינימום בירוקרטיה

השנים האחרונות עומדות בסימן העלייה במודעות והחשיבות של שמירה טובה יותר על בריאותנו, לרבות, תזונה נכונה, אורח חיים ספורטיבי ועריכת בדיקות רפואיות, כדי לאבחן מוקדם ולחזות סיטאוציות רפואיות עתידיות. הקורונה רק חידדה את החשיבות של שמירה על הבריאות, ויצרה עניין רב בקרב הציבור, לגבי בדיקות חדשניות וטכנלוגיות רפואיות פורצות דרך, כמו ה-RNA שנוסו בהצלחה על החיסון לוירוס הקורונה.

מצד אחד, ניתן לומר שהשירותים הרפואיים הבסייסים שמקיפים את המטופלים בישראל, הם מהטובים והמגוונים ביותר שקיימים כיום בעולם. מצד שני, לנוכח האתגר מולו מתמודדת מערכת הבריאות הציבורית, לרבות עומס, צפיפות שחיקה, שעות עבודה מרובות, המתנה ארוכה בתורים ותקציב מוגבל בסופו של דבר, שלא יכול לכסות את כלל השירותים הנדרשים, עדיין קיים צורך עבור לא מעט אזרחים, לרכוש שירותי רפואה פרטית, המוכנים "הרובד השלישי", שיסייעו במקומות ששירותי הבריאות הפרטיים וקופות החולים לא מצליחים.

מה כולל כל רובד ביטוחי שמסופק לתושבי ישראל, ומהו היתרון של שירותי הרפואה הפרטית כרובד שלישי ומשלים?

על 3 רבדים עומד עולם הבריאות

שירותי הבריאות בישראל, כוללים 3 רבדים, שמעניקים לנו שירותים רפואים מתקדמים ואמורים להשלים ולגבות אחד את השני:

הרובד ה-1 – חוק ביטוח בריאות ממלכתי – כל אחד ואחת מאיתנו מפריש מדי חודש כסף עבור ביטוח בריאות ממלכתי, שמועבר ע"י המדינה לקופות החולים בהן אנו חברים, המספקות לנו שירותים וטיפולים רפואיים, לרבות ניתוחים, תרופות, חיסונים, ציוד ואביזירים רפואיים ועוד.

הרובד ה-2 – שב"ןשירותי בריאות נוספים – טיפולים, התרופות, הניתוחים, הבדיקות והציוד הרפואי רבים לא זוכים להיכלל במסגרת חוק הביטוח הבריאות הממלכתי. לצורך כך קופות החולים הקימו ביטוחי בריאות משלימים, שנועדו לספק למטופלים שכבת הגנה בריאותית נוספת, שכוללת ניתוחים בחו"ל, טיפולי שיניים, בדיקות הריון, ניתוחים קוסמטיים וניתוחים לשיפור הראייה למשל, טיפולי רפואה משלימה ועוד.

הרובד ה-3 – שירותי הרפואה הפרטית – בשנים האחרונות, קיימת עלייה ניכרת במודעות ובצורך של הציבור לקבל שירותי בריאות  מתקדמים, יעילים ומהירים יותר, בעלות סבירה. עקב כך אנו רואים עלייה ניכרת בביקוש לשירותי הרפואה הפרטית, שמספקים כיסויים רפואיים ושירותי שלא קיים ברבדים הראשוניים. אם בעבר, שירותים אלו נחשבו למותרות ושרק בני המעמד הגבוה יכולים להרשות לעצמם לרכוש אותם. כיום הגישה השתנתה, ויחד עם הוזלת המחירים גם התחדדה ההבנה לגבי נחיצותם וחשיבותם.

שירותי הרפואה הפרטית מסייעים להתגבר על האתגרים שמתמודדים עמם שירותי הבריאות הממלכתיים והשב"ן, כמו עומס, צפיפיות וזמן המתנה ארוך לתורים.  כמו כן, שירותים אלו מספקים לנו מגוון רחב של בדיקות וטיפולים שלרוב לא קיימים, בביטוחי הבריאות הראשוניים, ביניהם: רופא עד הבית, אמבולנס פרטי, ייעוץ רפואי טלפוני 24/7, ביצוע ניתוחים והשתלות אצל הרפואים המומחים ביותר,  ביצוע בדיקות אבחון כמו: MRI  או PET-CT עם זמן המתנה קצר ועוד.

מהם היתרונות של שירותי הרפואה הפרטית?

היתרון המרכזי של שירותי הרפואה הפרטית היא נגישות, זמינות, קיצור תורים, שלא רק חוסכת בזמן יקר ערך עבורנו, אלא גם מצילים חיים. כאשר אישה למשל מופנת לבדיקת ביופסיה, כי קיים חשד אצלה לסרטן השד, והיא נאלצת לחכות מספר שבועות לביצוע הבדיקה, זמן זה עלול להיות קריטי ולהחמיר את הסרטן. תרחיש דומה ניתן לדמות באמצעות בדיקת ה-PET CT או MRI שנועדו לאבחן מחלות וסיטאוציות רפואיות שונות, שעיכוב בביצוע הבדיקה עלול להיות קריטי ומסוכן.

יתרון נוסף של שירותי הרפואה הפרטית היא עבור אוכלסיית הגיל השלישי, שמתקשה להגיע למרפאות ולבתי החולים, הן בגלל מגבלה פיזית והן בגלל הסיכון הבריאות שקיים בהם, וכך היא עלולה להחמיר סיטאוציות רפואיות או לגלותן בזמן.

שירותי הרפואה הפרטיים מאפשרים לרופא להגיע עד ביתם, להזמין אליהם אמבולנס פרטי או לקבל טיפול בבתי חולים פרטיים מתקדמים כמו רפאל למשל, אשר נבנו בצורה כזה שדוחה זיהומים, מעניקה שירות אישי לכל מטופל, שזוכים לאשפוז בחדר לבד או עם מטופל אחד נוסף בלבד.

הניסיון שנצבר במהלך השנים מראה, כי שירותים רפואיים מתקדמים צריכים להיות מונגשים לציבור בכתבי שירות ייעודים וספציפיים, אחרת רמת המודעות לשירות הרבה יותר פחותה והרבה פחות אנשים מנצלים ומשתמשים בו, וחבל.

MediCare – מספקת שירותי רפואה פרטית מהמתקדמים והמקצועים ביותר בישראל

לצורך כך, חברות רבות מתחום ביטוחי הבריאות, הקימו כתבי שירות ייעודים וייחודים שמטרתם, להנגיש טוב יותר את השירותים הרפואיים לציבור המבוטחים, ולאפשר להם לקבל טיפול ושירות רפואי טוב יותר. אחת מאותן חברות היא MediCare, אחת מחברות כתבי השירות המתקדמות והמובילות בישראל, שמספקת ללקוחותיה הרבים, מגוון רחב ומתקדם של כתבי שירות מקצועיים: כמו רופא עד הבית, אמבולנס פרטי, כתב שירות לתאונות דרכים ועוד. בנוסף לכתבי השירות הייעודים, MediCare מספקת עוד מגוון רחב של בדיקות וטיפולים רפואיים מובילים אצל הרפואים, המכונים ובתי החולים הנחשבים ביותר בישראל.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.