מדוע חשוב לקבל ייעוץ טרם מימוש זכויות רפואיות?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
מימוש זכויות רפואיות
מדוע חשוב לקבל ייעוץ טרם מימוש זכויות רפואיות?

אנשים רבים שסובלים מבעיות רפואיות זכאים לקבל הטבות שונות, החל מקצבאות של ביטוח לאומי, הטבות במס ואף תו נכה. לעתים אנשים זכאים לקבל כמה זכויות יחד, מבלי שהיו מודעים אליהן כלל. פציעות, פגיעות, נכויות וחבלות פיזיות ונפשיות, מזכות אותם בזכויות רפואיות, לעיתים גם מבלי שהם מודעים לכך. אחת הבעיות הן שאי מימוש זכויות הרפואיות המגיעות לכם, בצורה מקצועית, מייצר מצב שבו אנחנו יודעים כי מימשנו את זכויותינו ואין אנו בוחנים בכלל האם מגיעות לנו זכויות נוספות.

 

בפועל, רבים מעדיפים להימנע ממימוש זכויות רפואיות המגיעות להם, בגלל הבירוקרטיה הלא פשוטה שמערימים הגופים המוסדיים השונים בישראל, כגון: ביטוח לאומי, מס הכנסה, חברות ביטוח, משרד הרישוי, משרד הבריאות וכל גוף נוסף אחר, על מבקשי זכויות וקצבאות. הביורוקרטיה היא האויב הגדול ביותר שמונע מימוש של זכויות. החדשות הרעות הן שהביורוקרטיה כאן כדי להישאר.

המסמכים הרפואיים הרבים הנדרשים לצד הטפסים הרבים שיש למלא, עמידה מול הוועדות הרפואיות השונות, הצורך להילחם על הזכויות המגיעות לך, שלא באות בקלות, מביאות לכך שמדובר בתהליך סבוך, שיש המעדיפים לא להיכנס אליו בכלל.

אילו סוגי קצבאות קיימות?

ישנן קצבאות רבות שמגיעות לקשת רחבה של מוגבלויות פיזיות, נפשיות ושכליות. כמו לדוגמא קצבת נכות כללית המשולמת ע"י הביטוח הלאומי פעם בחודש לכל אדם בגיר, שקיימת אצלו מגבלה פיזית, נפשית או שכלית, שפוגעת בלפחות 50% מכושרו להשתכר למחייתו או בתפקודה של אישה כעקרת בית.  הזכאים לקצבת נכות, יהנו משלל הטבות, כגון: מענקים שונים, זיכוי ממס הכנסה, סיוע בשכר דירה, פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי, מלגות לסטודנטים ועוד.

כמו כן, קיימות קצבאות נוספות כדוגמת גמלת ילד נכה, תאונת עבודה, גמלת סיעוד, קצבת נכות למקבלי תגמול ממשרד הבטחון ועוד.

ועדות רפואיות – הדרך למימוש זכויות רפואיות המגיעות לכם

מימוש הזכויות הרפואיות שלכם מצריך הגשת בקשה לקצבת נכות מהביטוח הלאומי, במסגרתה תצטרכו להגיע אל ועדה רפואית בה יישב רופא אחד לפחות, שבטרם תחילתה יעיין בכל המסמכים הרפואיים שקשורים לתביעתך ויעריך את מצבך. במהלך הועדה עצמה, הרופא יבקש להציג לו את כל הליקויים הרפואיים הרלוונטים, וייתכן אף שיבקש לערוך בדיקה רפואית. אחוזי הנכות הרלוונטים יקבעו לפי ספר הליקויים של הביטוח הלאומי, וימסרו רק לאחר צאתכם מהועדה.

הליך הערעור

אדם שנקבעו לו פחות מ-80% נכות רפואית או דרגת אי כושר פחותה מ-74%, רשאי לערער על כך לועדה הרפואית לעררים, בתוך 60 יום ממועד קבלת ההודעה על כך בכתב. הועדה הרפואית לערערים יכולה לאשר את הקביעה הראשונית או להגדיל או להפחית את אחוזי הנכות שנקבעו. כמו כן, אדם שנקבע שאיבד פחות מ50% מכושרו להשתכר או שנקבע שלא איבד כלל את כושר השתכרותו, רשאי לערר בהליך דומה לועדת הערעורים.

מימוש זכויות רפואיות באמצעות גופים שונים

ההתמודדות מול הגופים המנוסים האלו היא לא פשוטה בכלל. בייחוד בשביל אדם חולה או נכה, שצריך להיאבק כדי לקבל את הזכויות הרפואיות המגיעות לו. הגופים הללו, מערימים לא מעט קשיים על המבקשים להכיר בזכויותיהם, ולא פעם עלה לדיון, מדוע אנשים ששילמו כל חייהם ביטוח לאומי, מיסים ושירתו בצבא, צריכים לקבל כתף קרה ברגעי משבר.

 

בגלל הקושי להתמודד מול הגופים כמו הביטוח הלאומי וחברות הביטוח, אנשים רבים נעזרים בעורכי דין שונים, שמייעצים להם לגבי הזכויות המגיעות להם ע"פ חוק, ושמסייעים להם מול הוועדות הרפואיות ובערעורים שהגישו על קביעתן.

 

בשנים האחרונות התפתחה פרקטיקה מעניינת של גופים פרטיים שמעניקים ייעוץ והכוונה לגבי אופן מימוש הזכויות הרפואיות שלכם. מצד אחד, מדובר בגופים שהצליחו לא פעם להגדיל את הקצבה עבור לקוחותיהם, ולזכות אותם בסכומי פיצוי מכובדים, שמגיעים להם. מצד שני, הפרקטיקה הזו, שצריך לשכור ולשלם שכר טרחה לא מבוטל, כדי לממש זכויות שמגיעות לך, היא פרקטיקה עצובה ובעייתית.

 

לא כולנו מוכנים ומסוגלים להילחם בגופים כל כך משומנים ומנוסים. לא לכולנו יש את כל הידע שצריך כדי לנהל את התהליך. פערי הידע בין האדם הפשוט לבין הגופים הללו, הם בלתי נתפסים, ולואקום הזה נכנסים הגופים הפרטים, שאמנם מסייעים לאנשים רבים, אבל הם מעמידים בצל כבד את כל נושא הזכויות הרפואיות בישראל.

 

עם זאת, קיימים גם גופים כמו "היד המכוונת" שהביטוח הלאומי מפנה אלייה בעצמו, שמספקות ייעוץ בחינם לגבי אופן מימוש הזכויות הרפואיות שלכם.

 

לצד הגופים שדורשים תשלום עבור השירות שהם מספקים, יש מספר מועט אבל קיים של חברות מתחום ביטוחי הבריאות הפרטי, שמספקות במסגרת השירות ללקחותיהם, גם ייעוץ בנושא מימוש זכויות הרפואיות. לעיתים, הייעוץ הראשוני נעשה ללא תשלום במסגרת השירות שהן מספקות, ואף מעונקת הנחה ניכרת במידה והלקוח מעוניין בייצוג בביטוח הלאומי על ידן.

 

לסיכום, נדמה שמצב מימוש הזכויות הרפואיות בישראל, עדיין לא בשיאו, ופערי הידע בין האדם הפשוט לגופים השונים, בעיתיים, ומעמידים אותם בתחרות לא הוגנת, שמצריכה מהם להיעזר בגוף חיצוני, כדי להתגבר על פערים אלו, שלעיתים כרוך בעלויות כבדות.

מימוש זכויות רפואיות ע"י הכרה באחוזי נכות או אובדן כושר עבודה של אדם, יכול לשפר את חייו פלאים, לאפשר לו התקיים כאחד האדם, כשווה בין שווים, ולספק לו טיפולים רפואיים איכותיים, שיעמידו במצב בריאותי טוב יותר. אחת הדרכים לעשות כן, היא באמצעות שירותים שמספקות חברות שונות מתחום הביטוח, שמאפשרות במסגרת כתבי השירות שלהן, לקבל ייעוץ לגבי אופן מימוש הזכויות הרפואיות שלכם ואף ייצוג בעלות מוזלת מול הביטוח הלאומי.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.