צנתור וירטואלי (CT לב): מהיר, יעיל ופחות פולשני

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
מהו צנתור וירטואלי? ומהם יתרונותיו?
צנתור וירטואלי (CT לב): מהיר, יעיל ופחות פולשני

בשנים האחרונות הטכנלוגיה שעומדת מאחורי בדיקות האבחון השונות, כגון: CT ו-MRI הולכת ומשתכללת ומאפשרת לאבחן באופן מדויק בעיות רפואיות אף בתחילת היווצרותן, ולמנוע סיבוכים רפואיים מיותרים. אחת מהבדיקות החדשניות הללו, היא CT לב שנקרא גם צנתור וירטואלי, המאפשרת לזהות חסימות בעורקים הכליליים שבלב, עוד בראשיתם, באופן לא פולשני וללא צורך בהרדמה.

ע"פ משרד הבריאות מחלות לב מהוות את סיבת המוות השנייה בשכיחותה בישראל לאחר הסרטן. ולפי הנתונים שפירסם, ב-2011 17% מכלל הפטירות בישראל נבעו ממחלות לב, כשמרבית התחלואה ממחלות אלה נובעת ממחלת לב כלילית, שבעזרת בדיקת צנתור וירטואלי ניתן לזהותה באופן מוקדם, לשפר את בריאות המטופלים ולמנוע אירועי לב.

מהי מחלת לב כלילית?

מחלת לב כלילית נוצרת בתהליך בו שומן חוסם את דפנות העורקים שמזרימים דם ללב והופך אותן לצרים יותר, מה שעלול לגרום לסתימת עורקים ולהיווצרות קרישי דם, ולפגוע באספקת הדם ללב.

מהם גורמי הסיכון למחלת לב כלילית?

לפי משרד הבריאות ישנם מספר גורמים תורשתים והתנהגותים, אשר מגדילים את הסיכון לחלות במחלת לב כלילית שניתנת לאבחון באמצעות ה-CT לב, ביניהם:

לחץ דם גבוה

עישון

סוכרת

שתיית אלכהול

כמות גבוהה של טריגליצרידים וכולסטרול בדם

השמנה ותזונה לא בריאה

העדר פעילות ספורטיבית

רקע משפחתי של מחלות לב

מהו צנתור וירטואלי?

צנתור וירטואלי הוא למעשה בדיקת CT לב, שמאפשרת לספק הדמיה של כלי הדם בלב, לרבות העורקים הכליילים, במטרה לזהות באופן מוקדם חסימת עורקים מסכנת חיים. הבדיקה נעשית באופן לא פולשני ועם סיכונים מעטים יחסית, שעיקרם רגישות ליוד שמוזרק לגוף המטופל כחלק מהבדיקה.

מה כוללת הבדיקה?

בדיקת צנתור וירטואלי מתחילה בבדיקת CT לב שעובר המטופל שעורכת מספר שניות, לאחר מכן יוזרק למטופל חומר ניגוד הכולל יוד, שנועד לצבוע את האזורים בהם מצטבר השומן בעורקים הכליילים, וכך לראות בבירור איפה קיימת חסימה או התחלה של הצרה. כל אחת מהסריקות אורכת מספר שניות, והבדיקה אורכת כ-15 דקות לערך, ללא הרדמה או כאב. היות ודופק מהיר (לרוב מעל 60) מקשה על עריכת בדיקה זו, המטופל בדרך כלל יקבל כחצי שעה לפני הבדיקה, כדורים שנועדו להאט את קצב הלב. הבדיקה תבוצע ע"י קרדילוג ורדיולוג.

מהם יתרונות הצנתור הוירטואלי (CT לב)?

היתרון המרכזי של בדיקה זו הוא האבחון המוקדם שהיא מאפשרת, שמסייע לאתר חסימות והצרת עורקים בלב, בשלבים מוקדמים מאוד, שאותן בדיקות האבחון האחרות כמו א.ק.ג או אקו לב עדיין לא מצליחות לזהות.

צנתור וירטואלי היא בדיקה לא פולשנית, בניגוד לבדיקה צנתור הלב המקובלת, והיא לא כולל הרדמה, אשפוז והסיכונים שבה יחסית מעטים.

למי מיועדת הבדיקה?

  • כאשר מטופל ביצע צנתור לב "רגיל" אך התוצאות שהתקבלו לא מספיק חד משמעיות
  • למטופלים שסובלים מכאבי חזה, בדיקות האבחון האחרות לא הראו ממצאים חד משמעיים ויש צורך לוודא שכאבים אלו לא נגרמים עקב חסימה או הצרת עורקים.
  • בדיקת הצנתור הוירטואלי מתאימה גם מטופלים שאינם סובלים מכאבי חזה אך קיימים אצלם חלק מגורמי הסיכון שפירטנו למעלה, שעלולים להביא להיווצרת מחלת לב כלילית
  • בעלי מום בלב

MediCare מציגה: בדיקת צנתור וירטואלי באופן מהיר מתקדם ונגיש

כיום, בדיקת הצנתור הוירטואלי ניתנת לביצוע במגוון רחב של מרפאות, מכונים ובתי חולים ברחבי הארץ, בהם קיים מכשיר ה-CT, כאשר חברות רבות מתחום ביטוחי הבריאות מספקת שירות זה למבוטחיהן. אחת מהחברות המובילות בתחום כתבי השירות, המספקת בדיקת CT לב החשובה, היא MediCare המאפשרת ללקחותיה, ליהנות משלל בדיקות מתקדמות ומקצועיות עם הרופאים, המכונים ובתי החולים הטובים ביותר, באופן מהיר, מתקדם ונגיש.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.