מהם היתרונות של שירותי פינוי באמבולנס פרטי?  

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
שירותי אמבולנס פרטי - לא רק עבור אנשים במצב רפואי חמור
מהם היתרונות של שירותי פינוי באמבולנס פרטי?  

תקופת הקורונה מביאה עמה אתגרים לא פשוטים לצוותי הרפואה בעולם, שצריך להסתגל לעומס ולאינטנסיביות שהם לא הכירו לפני. בתוך כל זה יש ציבור שלם של מטופלים, שאינו קשור לקורונה, שיש לספק לו שירותי רפואה טובים ומקצועים. אחד הביטויים המובהקים של עומס זה והצורך לסנכרן בין שירותי הרפואה שניתנים לכלל המטופלים, הוא המחסור שנוצר באמבולנסים לפינוי מטופלים הן מבתי החולים והן אליהם, בעקבות פינוי משמעותי של חולי הקורונה אל בתי החולים. 

הפתרון הזמין והטוב ביותר לעומס זה, שעלול לסכן חיי אדם, הוא פינוי אותם מטופלים באמצעות חברות המספקות שירותי אמבולנס פרטי. אילו סוגי אמבולנסים פרטיים קיימים בישראל? מהם היתרונות שגולמים בשירות זה? ומדוע בניגוד לעבר, שירות אמבולנס פרטי לא שייך רק למעמד הגבוה או למטופלים במצב קשה? על כל זאת ועוד במאמר הבא:

מהם סוגי האמבולנס הפרטי הקיימים בישראל?

חוץ ממד"א, המספקת שירותי אמבולנס לציבור הרחב, ישנן עוד מספר רב של חברות המספקות שירותי אמבולנס פרטי לציבור הרחב בשגרה ובחרום, כגון: ער"ן, שח"ל, נטלי ועוד. יש לוודא כי אותן החברות מספקות את השירות אותו הם צריכים, מאחר ויש חברות המתמחות ספציפית במתן שירותי אמבולנס לאוכלוסיות וצרכים שונים, כגון: הטסה לחו"ל, הטסת נפטרים, העברת חולים סיעודיים ועוד. על מנת, לעשות מעט סדר, פירטנו לפניכם את  סוגי האמבולנס הפרטי הקיימים בישראל, בהתאם לרשימת משרד הבריאות:

אמבולנס רגיל – מיועד לטיפול והסעת חולים קלים בשכיבה, האמבולנס כולל נהג וחובש רפואת חרום, והוא כולל את כל הציוד לצורך הגשת סיוע רפואי לחולים, לפצועים וליולדות, אך מאחר ואינו כולל סירנה וגשר אורות הוא אינו מורשה לנסוע בנסיעת חרום.

אמבולנס בטחון –  מיועד לטיפול והסעת חולים בשכיבה, האמבולנס כולל נהג שהוא בהכשרתו גם חובש רפואת חרום, ואדם נוסף שהוא חובש רפואת חרום.הוא כולל את כל הציוד לצורך הגשת סיוע רפואי לחולים, לפצועים וליולדות, כולל מכשיר דיפיברילטור חצי אוטומטי,  אך מאחר ואינו כולל סירנה וגשר אורות הוא אינו מורשה לנסוע בנסיעת חרום.

ניידת לטיפול נמרץ (נט"ן) – אמבולנס בטחון המיועד לטפל בחולים ובפצועים קשים ברמת טיפול מתקדמת, באמבולנס לפחות שלושה אנשי צוות: רופא, פארמדיק ונהג אמבולנס- חובש רפואת חרום. האמבולנס מצוייד בכל הציוד המשוכלל ביותר להגשת סיוע רפואי מתקדם לחולים ולפצועים (ALS).

אמבולנס פרטי לטיפול נמרץ (אט"ן) – ניידת טיפול נמרץ שבראש הצוות הרפואי שלה עומד פרמדיק.

אופנוע לעזרה ראשונה – עליו נוהג חובש רפואת חרום, שיכול להגיע במהירות למקום האירוע, כדי להעניק טיפול ראשוני מציל חיים, עד הגעת צוותי הרפואה למקום.

    נציין, שחשוב לוודא שאותם אמבולנסים בעלי רישיון הפעלה מטעם משרד הבריאות.

    מהם היתרונות של שירות פינוי באמצעות אמבולנס פרטי?

    1. זמינות ומהירות תגובה ללא קשר לנתוני תחלואת הקורונה – תקופת הקורונה הביא למפנה בענף הרפואה בישראל ובעולם בכלל. העומס הרב שנוצר על שירותי הרפואה יצר צורך למצוא פתרונות יצרתיים, על מנת שהטיפול הרפואי ששאר המטופלים מקבלים לא ייפגע, ושחלילה הם לא ישלמו את מחיר העומס הרב. אחד הסימנים המובהקים ביותר לאותו עומס, הוא המחסור באמבולנסים שנרשם בישראל בחודשים האחרונים, מבתי החולים ואליהם, בגלל העלייה בתחלואה. שימוש בשירותי אמבולנס פרטי מעניקים פתרון לבעיה זו, והם מאפשרים להעניק שקט למטופל, כאשר הוא יודע שיקבל את הטיפול בזמינות ובמהירות גבוהה, והוא לא יצטרך להסתמך על המזל ולקוות שבשעה שיצטרך פינוי לא יירשם עומס על האמבולנסים הציבוריים. למהירות ההגעה יש חשיבות מכרעת, והגעה מהירה לא פעם הצילה חיים.

    הזמינות של שירותי האמבולנס הפרטי ומהירות ההגעה שלהם בכל ימות השנה, יוצרים יתרון מובהק לעומת האמבולנסים הציבוריים, שאמנם עושים עבודת קודש ואת מיטב מאמציהם, אך לעיתים הם מושפעין בגורמים חיצוניים שאינם תלויים בהם.

    2. ציוד חדשני מתקדם ומקיף ביותר – האמבולנסים הפרטיים כוללים ציוד רפואי מתקדם והמקצועי ביותר, שיודע לתת מענה לבעיות ולסיטאוציות רבות ומגוונות, לרבות, מכשור החייאה מתקדם, מערכות חמצן, מנשמים, ערכות עזרה ראשונה, ציוד בטיחות ועוד.

    3. שירות אמבונלס פרטי זמינים גם עבור הבטחת אירועים – עבור מארגני אירועים, כמו בר מצוות, חתונות, פסטיבלים, מסיבות והופעות, קיים צורך לוודא שבמקרה של פציעה, תאונה או אירוע רפואי אחר, קיים צוות רפואי זמין ומקצועי, שייתן טיפול ראשוני במהירות הבזק, שהוא פעמים רבות מציל חיים ומונע אסון. אותם אירועים מכילים מס רב של משתתפים והסיכון לפציעה עולה, ועל כן שירותי אמבולנס הפרטי הוא פתרון טוב שמעניק שקט נפשי הן למארגנים והן לחוגגים עצמם.

    4. סיפוק שירותי נסיעה רפואית מתוכננת – מטופלים רבים עושים שימוש כיום בשירותי אמבולנס פרטי, עבור נסיעות רפואיות שונות, כגון: מאירועים ואליהם, כאשר אדם בעל מצב רפואי המצריך השגחה מעוניין להשתתף באירוע ולקחת חלק פעיל בשמחה, בנוסף, השירות מאפשר להעביר אדם לשדה התעופה וממנו, עבור נסיעה לחו"ל, שם לא מעט מטופלים צריכים לעבור טיפול רפואי חשוב וייחודי שלא קיים בארץ, כמו כן, השירות משמש להעברה לבתי חולים ומוסדות רפואיים שונים.

    אמבולנס פרטי – לא רק עבור מצבים רפואיים חמורים 

    שירותי אמבולנס פרטי הולכים וצוברים תאוצה בשנים האחרונות, ונדמה שאם בעבר רק אנשים בעלי ממון או כאלה שנמצאים במצב רפואי חמור מאוד, היו עושים בהם שימוש, כיום גם בעקבות הקורונה, אנחנו עדים לכך שהם נהיו פופלריים יותר ויותר, בייחוד כעת שחברות מתחום ביטוחי הבריאות מאפשרות במסגרת הפוליסות שלהם, לקבל שירותים אלו במחיר שווה לכל נפש. אחת מאותן חברות היא MediCare, המאפשרת במסגרת כתבי השירות המקיפים והמתקדמים שלה, לקבל שירות אמבולנס פרטי במחיר סביר, ששווה שקט נפשי ובטחון רפואי שיש להם ערך רב, בייחוד בימי אי ודאות רפואית שכזו, שמצריכים שירותים רפואים זמינים ומקצועיים יותר מתמיד.

    medicare - מדיקר

    הגשת תביעה אונליין

    להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

    רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

    הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.