איך ניתן להתמודד עם בחילות בהיריון?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
איך ניתן להתמודד עם בחילות בהיריון?

תקופת ההיריון היא תקופה מופלאה ומיוחדת. האישה, מייצרת חיים חדשים ומתכוננת לקראת הגעתו של תינוק מתוק לחיק המשפחה. לצד ההתרגשות הנהדרת, האישה מוצפת בהורמונים משתוללים אשר מובילים למגוון תסמינים שונים, כאשר הנפוץ ביניהם הוא בחילות. אז אם אתן שואלות את עצמכן מה עוזר לבחילות בהריון, הגעתן למקום הנכון! במאמר זה, נסקור את השינויים שעוברים על האישה במהלך תקופה זו ונציע פתרונות וטיפים להתמודדות עם הבחילות המעיקות.

מהן בחילות בהריון ולמה זה קורה?

אתן בטח מצפות לדעת מה עוזר לבחילות בהריון, אך רגע קודם חשוב להבין מה הן ומדוע זה קורה לנו. בחילות הן תחושת אי נוחות בבטן המלווה לרוב ברצון להקיא. זהו סימפטום שכיח של הריון, המשפיע על עד 80% מאוכלוסיית הנשים ההרות. הסברה הרווחת היא, שהן תוצאה של השינויים ההורמונאליים, כאשר רמות מוגברות של פרוגסטרון (ההורמון האחראי על שמירת ההיריון) עלולה להאט את תנועת המזון דרך מערכת העיכול, ולהוביל לתחושת האי נוחות הזו. הן שכיחות בעיקר בשליש הראשון של ההיריון, אך יכולות להופיע לאורך תשעת החודשים.

חשוב לדעת, שעל אף שהן מסיבות אי נוחות קשה בקרב מי שמתמודדת עימן, הן בדרך כלל לא מזיקות לא לאם ולא לתינוק ובמרבית המקרים, הן יעברו מעצמן ללא צורך בהתערבות תרופתית. במקרים חמורים, כאשר הבחילה היא חמורה ומתמשכת וכתוצאה מכך האישה נמנעת משתייה או אכילה עשויה להתפתח התייבשות וירידה במשקל. אם את, אישה יקרה, סובלת מבחילות במהלך ההיריון, הקפידי לשתות הרבה נוזלים ולאכול ארוחות קטנות ותכופות. ואם אינך מסוגלת לעשות זאת פני לקבלת ייעוץ רפואי בהקדם.

טיפים להקלה על בחילות הריון

אז מה עוזר לבחילות בהריון – לשאלה זו אין תשובה אחת חד משמעית, שכן הגוף של כל אחת בנוי קצת אחרת וזקוק לדברים אחרים. כלומר, מה שיעזור לאחת, לא בהכרח יעזור לאחרת. לכן, ההמלצה שלנו היא לנסות ולבדוק, לשלול ולהתנסות עד שתמצאי הקלה. הינה כמה אפשרויות:

הימנעות ממזונות מסוימים

בחילות בוקר נגרמות על ידי השינויים ההורמונאליים המתרחשים במהלך ההיריון ועלולים להחמיר על ידי מזונות מסוימים. מזונות עתירי שומן או סוכר עלולים לעורר בחילות, וכך גם ריחות חזקים. אם אתן סובלות מתחושת אי נוחות בקיבה בשעות הבוקר, נסו להימנע ממזונות שומניים או ממותקים, ובמקום זאת התמקדו באכילת ארוחות קטנות ותכופות. לפני שתצאו ליום עבודה, הכינו מראש שקית אגוזים ותמרים; ירקות ופירות חתוכים; יוגורט טעים; כריך מפנק ובעצם כל דבר שיהווה ארוחת ביניים קטנה ומזינה. תוכלו גם להצטייד בבקבוק מים עם לימון סחוט, הידוע כמקל על בחילות.

שמנים אתריים

ניתן להשתמש בשמנים שונים לתוצאות שונות, אך חלק מהאפשרויות הפופולאריות ביותר להקלה על בחילות כוללות ג'ינג'ר, לבנדר ונענע. ניתן למרוח את השמנים על הגוף אחרי מקלחת טובה, למרוח אותם באופן מקומי על פרקי כף היד או הרקות ואף להשתמש בדפיוזר לצורך הפצת הניחוח הנעים והמרגיע שלהם. חלק מהנשים מגלות גם שעצם שאיפת הריח של השמנים הללו יכולה לעזור להקל על בחילות.

פעילות גופנית מתונה

הנעה של הגוף באוויר הפתוח יכולה לסייע ולהקל, ובאופן כללי היא תורמת לבריאות הגופנית והפיסית. הליכה, שחיה ואפילו בילוי בגינה הקרובה לביתכן יכולה לעשות לכן רק טוב. האוויר הצח והתנועה העדינה יכולים בהחלט להקל על הבחילה ולקדם תחושת רווחה. בנוסף, שהייה בשמש יכולה לשפר את מצב הרוח ולהוסיף דחיפה נחוצה של אנרגיה.

לסיכום, אנחנו מקיים שכל מי ששאלה את עצמה מה עוזר לבחילות בהריון מצאה תשובה. בברכת בריאות ולידה קלה וטובה!

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.