הזרקות בוטוקס: כל מה שרציתן לדעת על הטיפול הקוסמטי הפופולרי

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
מהי הזרקת בוטוקס ומהם השימושים שלו?
הזרקות בוטוקס: כל מה שרציתן לדעת על הטיפול הקוסמטי הפופולרי

בשנים האחרונות, טיפולי האסתטיקה השונים, הולכים וצוברים תאוצה ומגיעים לאוכלוסיות רחבות ומגוונות יותר. אם בעבר נשים שביצעו את טיפולי האסתטיקה השונים, היו מעדיפות פחות לדבר או לחשוף את ההליך, כיום אפשר לראות פתיחות יוצאות דופן, שמביאה יותר ויותר נשים וגם גברים לבצע את הטיפולים המגוונים, שעברו התקדמות וחדשנות משמעותית. עדות לכך, ניתן לראות גם מנתוני איגוד האסתטיקה, שפורסמו ביוני האחרון, לקראת קונגרס תל אביב, במסגרתם נחשף כי ב-2021 בוצעו בישראל כ-630,000 טיפולים והליכים אסתטיים. מתוך מספר הטיפולים המדהים הזה, כ-290,000 טיפולים בוצעו לצורך הזרקת בוטוקס. 

אז על הסיבות שהביאו את טיפולי הבוטוקס להיות מהפופולרים ביותר בעולם בתחום היופי והאסתטיקה, וכן, על השימושים השונים שלו, שהתפתחו במהלך השנים, ועל מה שצריך לדעת לפני שניגשים לבצעו, במאמר הבא.

מהו בוטוקס וכיצד פועל הטיפול?

הבוטוקס הוא חלבון רעלן, המופק על ידי חיידק הקלוסטרידיום בוטולינום. במהלך הטיפול מוזרקים למטופלים חומר בכמות נמוכה לאזורים ספציפיים בגוף, במטרה לחסום את האותות בין העצבים לשרירים. בצורה זו פעילות השרירים פוחתת, דבר שמאפשר להחליק את הקמטים שנמצאים סביב האזור. אבל לא רק, כי היום הטיפול המבוקש, מספק עוד מגוון רחב של פתרונות רפואיים עליהם נפרט בהרחבה מייד.

היעילות של הבוטוקס עבור טיפולי אסתטיקה ושימושים רפואיים אחרים, התגלתה בטעות, כאשר ד"ר אלן סקוט, ערך לראשונה ניסויים בחומר, כי האמין שיכול לסייע בטיפול בלקויות ראייה שונות, ביניהן גם פזילה. להפתעתו במהלך הזרקת החומר למטופלים הוא גילה שהאזור סביב מקום ההזרקה הופך לחלק יותר ופעילות השרירים התמתנה.

מהם השימושים השונים של הבוטוקס?

במהלך השנים התגלו הסגולות רפואיות נוספות לטיפול, כמו סיוע נגד מיגרנות, דליפות שתן, הזעת יתר, הפחתת ספסטיות בשרירים, בעיות ועיוותי ראייה שונים ועוד. בנוסף, לאחרונה מנחת הטלוויזיה פאולה רוזנברג, חשפה כי עברה טיפול בוטוקס לצורך מניעה של חריקת השיניים ממנה סבלה.

כמה זמן ייקח לי לראות תוצאות אחרי הטיפול ולכמה זמן הן מחזיקות מעמד?

לרוב, את התוצאות הראשוניות ניתן לראות בתוך ימים בודדים לאחר הטיפול, כשהתוצאות הסופיות בדרך כל מופיעות בין שבוע לשבועיים ממועד ההזרקה. כשההשפעה של הטיפולים מחזיקה מעמד, ברוב המקרים בין 6-3 חודשים.

האם קיימות לטיפול תופעות לוואי?

תופעות הלוואי של הזרקת החומר בכמויות מבוקרות ונמוכות, הן לרוב קלות, וכוללות בין היתר:

שטפי דם קלים וסימנים כחולים זמניים

גוש או בליטה במקום ההזרקה

אדמומיות ונפיחות 

חולשה זמנית בשרירים, כאבי ראש ובחילות ותחושה שדומה לשפעת

ובמקרים נדירים גם נפילת עפעפיים

מתי לא מומלץ לבצע את הטיפול הקוסמטי?

ע"פ ה-FDA אסור לבצע את הטיפול, בין היתר, במקרים הבאים:

  1. אם אתם אלרגיים לאחד או יותר מהמרכיבים שנמצאים בחומר.
  2. הייתה לכם בעבר תגובה אלרגית בעבר לאחר טיפול בוטוקס או שאתה אלרגים לאחד או יותר מטיפולי הבוטולינום טוקסין שנמצאם תחת המותג בוטוקס, ביניהם: Myobloc, Dysport או Xeomin.
  3.  אתם סובלים מזיהום בעור במקום ההזרקה.
  4. אתם מעוניינים לעבור טיפול בבוטוקס נגד בריחת שתן בזמן שאתם סובלים מזיהום בדרכי השתן
  5. מטופלי בוטוקס כנגד בריחת שתן שאינם יכולים לרוקן את השלפוחית השתן בכוחות עצמם

חשוב לציין, שזו רשימה לא ממצה ויש להתייעץ בכל מקרה עם גורם מקצועי, שיתן לכם ייעוץ מלא ומותאם אישית.

מדיקר בשיתוף שרפ פלוס מציגות: מנוי אסתטיקה חדשני הכולל בוטוקס וטיפולי יופי חדשניים

הביקוש הרב לטיפולי האסתטיקה והיופי לצד עלותם הגבוהה, הביא אותנו במדיקר ואת מרפאות האסתטיקה המובילות שרפ פלוס, לשתף פעולה, על מנת להציג לכם מנוי אסתטיקה כלול, המשלב את טיפולי היופי המובילים במחירים שווים לכל כיס. המנוי שלנו כולל את כל הטיפולים המובילים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ביניהן: בוטוקס, חומצה היאלורונית, פילינג קרבון, טיפולי פיגמנטציה  ועוד. המרפאות הפרוסות בפריסה רחבה בכל הארץ, כוללות את מומחי האסתטיקה מהמובילים בישראל, ועושות שימוש בחומרים ובתכשירים הטובים והבטוחים בעולם, באישור ה-FDA.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.