מה כוללת בדיקת MRI מוח ומהם יתרונותיה?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
מה כוללת בדיקת MRI מוח ומהם יתרונותיה?
מה כוללת בדיקת MRI מוח ומהם יתרונותיה?

לפי נתונים של משרד הבריאות בשנים האחרונות יש עלייה במספר מקרי השבץ המוחי, המאובחנים בישראל. אם ב-2014 הנתונים עמדו על כ-17,001 אבחונים של שבץ מוחי ואירוע מוחי חולף, ב-2018 המספרים האלה הגיעו כבר ל-18,930 מקרים, ומדובר בגורם תמותה נפוץ בעולם המערבי. כתוצאה מכך החליט משרד הבריאות לצאת בקמפיין, שמסייע להעלות את המודעות לתופעה ולתסמינים של אדם שעובר שבץ מוחי, כדי להזמין אמבולנס ולסייע להצלתו. כשאחת הבדיקות הרפואיות המרכזיות המאפשרות לאבחן אירוע מוחי היא MRI מוח. על מה כוללת הבדיקה, אילו עוד מקרים רפואיים היא מאפשרת לאבחן והאם קיימים בה סיכונים, במאמר הבא:

מהי בדיקת MRI מוח?

במאמרים הקודמים, הסברנו כי ה-MRI או בדיקת בתהודה מגנטית, מאפשרת לספק תמונה מדוייקת של איברים פנימיים בגופנו, באופן לא פולשני. בדיקת MRI מוח מתמקדת באזור המוח על מנת לסייע לאבחון המקרים הרפואיים הבאים: גידולים מוחיים, אירועים או דימומים מוחיים, אדנומה (גידול) בבלוטת יותרת המוח, אפילפסיה, מומים מולדים, הדמייה של עצבי השמיעה והראייה ועוד. מלבד אבחון, הבדיקה מאפשרת גם לעקוב אחר גידולים מוחיים ולקבל הבנה של טיבו של הגידול והמיקום שלו, במטרה להבין כיצד יש להתקדם בטיפול.

מהם היתרונות והחסרונות של MRI מוח?

הבדיקה נחשבת כאמור לפחות פולשנית מבדיקות אחרות כמו ה-C.T, המטופלים לא נחשפים במהלכה לקרינה מייננת והיא מספקת תוצאות שיורדות לרזולוציות ולניואנסים הקטנים ביותר, וכך מסייעת לאבחן בצורה טובה ומדויקת יותר מקרים רפואיים שונים, הנוגעים לאזור המוח ולאזורים אחרים בגוף. עם זאת, הבדיקה מצריכה מהמטופל לשהות בתוך מתקן ה-MRI הסגור, וכן, אילו בעלי קוצב לב או דפיברילטור, מכשירים אלקטרונים אחרים, רסיסי מתכת בגוף או כל גורם אחר שייתכן ויהיה מושפע מהשדה המגנטי של הבדיקה, לא יוכלו לבצעה. בנוסף, אם אתם מבצעים את הבדיקה דרך קופות החולים תצטרכו להתמודד עם זמני המתנה ארוכים לצרוך ביצועה.

מה כולל הליך הבדיקה?

במהלך הבדיקה המטופל נכנס לתוך מכשיר ה-MRI שדומה מאוד למנהרה, שם יתבקש לשכב על שולחן ולא לזוז, על מנת שהבדיקה תהיה מדויקת וקלה לאבחון. במהלך הבדיקה טכנאי ילווה את המטופלים בחדר הבקרה, וכן, יש אפשרות לדבר איתו במידה ומשהו לא כשורה. חשוב לציין, כי לפני עריכת הבדיקה תתבקשו להוציאו את כל החפצים המתכתיים שנמצאים עליכם, ביניהם: תכשיטים, מטבעות ומפתחות. לעיתים, יבקשו הרופאים שלפני הבדיקה יוזרק לכם חומר ניגוד לוריד, במטרה לשפר את דיוק ורגישות הבדיקה, הגדוליניום עליהם מבוסס חומר הניגוד, מסוכנים לאלו שסובלים מבעיות בכליות, לכן תצטרכו להציג בדיקות דם ולדווח לרופאים ולצוות הרפואי מראש על כל בעיה בכליות.

כמה זמן אורכת בדיקת MRI מוח?

הבדיקה אורכת בין 60-30 דקות.

כיצד מתקבלות תוצאות הבדיקה?

בתום הבדיקה, יגיעו התוצאות לרדיולוג, שיאבחן את הבדיקה ויספק את האבחון המקצועי שלו לגבי משמעות התוצאות. בנוסף, עם תוצאות הבדיקה תצטרכו להגיע לרופא המטפל, שיספק אף אבחון משלו ויסביר לכם מהם הצעדים הבאים שעליכם לנקוט. 

מדיקר מספקת לכם אבחונים, בדיקות וטיפולים מהמתקדמים והמקצועיים ביותר, ביניהם MRI מוח

כיום, ארגונים וחברות רבים מתחום ביטוחי הבריאות, מספקים למטופליהם את בדיקת MRI מוח. אחת מאותן חברות היא MediCare, שמעניקה ללקוחותיה שירותים רפואיים מתקדמים, לרבות MRI מוח עם זמני המתנה קצרים והשתתפות עצמית משמעותית. וכן, שירות רופא עד הבית 24/7, כל בדיקות ההריון, בדיקות סקר ועוד, אצל הרופאים, בתי החולים והמרפאות הטובים ביותר בישראל. מדיקר מאפשרת ללקוחותיה ליהנות בעלות שווה לכל כיס, מפתרונות רפואיים מובילים ומטכנולוגיות מתקדמות, המאפשרים לכם להיות בראש שקט, כי אתם יודעים שיש מי שעומד מאחוריכם.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.