אבחון פסיכודידקטי: למי הוא מתאים? ומה הוא כולל?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
האבחון הפסיכודידקטי
אבחון פסיכודידקטי: למי הוא מתאים? ומה הוא כולל?

תלמידים רבים מתמודדים עם קשיים לימודיים, התנהגותיים וחברתיים כאלה ואחרים, שהחשיבות של הבנת המקור והסיבה להם היא קריטית להתפתחות הילד. שכן, ככל שהקושי והבעיה יואתרו מוקדם, ככה יהיה ניתן לתת לה מענה טוב יותר ויהיה ניתן לאפשר לילד לממש את מלוא הפוטנציאל שלו. המבחן יכול אף להתאים לסטודנטים במוסדות ההשכלה הגבוהה השונים, שחשים שיש להם לקויות למידה מסוימות, ומעוניינים לקבל התאמות לימודיות עבורן.

קיימת חשיבות רבה להגעה להישגים בלימודים ובתחום החברתי לבניית הביטחון העצמי של הילד ולקבלת פידבקים חיוביים מהסביבה המקיפה אותו. אחרת הוא עלול לסחוב איתו משקעים שונים, שיכולים לפגוע בחייו הבוגרים. אם בעבר, היה קשה לאבחן במדויק את הקשיים השונים עמם מתמודדים תלמידים רבים, כגון: בעיות קשב וריכוז ובעיות פסיכולוגיות שונות, בשנים האחרונות פותח אבחון פסיכודידקטי משולב, שנותן מענה טוב לניטור הבעיה.

במאמר הבא, ניסינו לספק לכם מענה לשאלות והתשובות הנפוצות בנושא, לרבות מהו אותו אבחון? מה הוא כולל ולמי הוא מתאים? אז את כל התשובות לשאלות הללו ולעוד אחרות, תוכלו לקרוא בשורות הבאות:

מהו אבחון פסיכודידקטי?

זהו אבחון משולב הכולל הן אבחון פסיכולוגי והן אבחון דידקטי, שבוחן קשיים פסיכולוגיים ורגשיים של הילד ואת רמת המיומנות הלימודיות שלו, במטרה להבין את המקור לבעיות לימודיות, התנהגותיות וחברתיות, שקיימות אצלו. ההנחה שעומדת מאחורי מבחן זה, היא שלפעמים קשים רגשיים הם אלה שמעיבים על הילד ומשפיעים על התקדמותו בלימודים, כשהמבחן מספק אבחנה ברורה בין קשיים פסיכולוגים ללימודיים.

מה כולל המבחן?

האבחון הפסיכודידקטי מבוצע ע"י פסיכולוגים חינוכיים ופסיכולוגים אחרים שמוסמכים לבצעו, והוא כולל בין היתר: בחינת מנת המשכל, מיומנויות קריאה וכתיבה, אוצר מילים, הבנת הנקרא והנשמע, יכולות חישוביות ומתמטיות, רמת הקשב והריכוז, זכרון, ארגון והתנהלות. זאת במקביל לאבחון פסיכולוגי שנועד להבין את המקור לקשייו וכן, נבדק מהי רמת המיומנות החברתית שלו.

מה משך הזמן שהוא אורך?

האבחון הפסיכודידקטי יכול להתפרש על בין מפגש אחד לשלושה, זאת בהתאם לאפשרות של התלמיד להיות קשוב ומרוכז בכל חלקיו, על מנת שהתוצאות ישקפו את מצבו האמיתי.

איך האבחון יכול לסייע באופן פרקטי לטפל בבעיות השונות הקיימות?

אם האבחון הצביע על לקויות למידה שונות, המבחן יאפשר לתלמיד לקבל הקלות והתאמות שונות ומגוונות, ביניהן: הארכת זמן, הקראת הבחינה, בחינה בעל פה ועוד. אם האבחון הצביע על קשיים אחרים בתחום הרגשי או החברתי, ניתן יהיה לפתור את הבעיה ע"י גורמים מקצועיים שונים שיוכלו לסייע לו להתגבר על אתגרים אלה.

למי האבחון מתאים?

האבחון נועד בין היתר עבור אבחון בעיות קשב וריכוז, התאמת מוסד לימודי לתלמיד מסוים וכאשר התלמיד לא מגיע להישגים בלימודים למרות שמשקיע מאמצים לא מבוטלים.  האבחון הפסיכודידקטי מתאים לרוב הן לתלמיד בית הספר מכיתה ב' ומעלה, והן לסטודנטים במוסדות ההשכלה הגבוהה, שנתקלים בקשיים לימודיים, ורוצים להבין את מקורם ולהתאים להם טיפול או התאמות לימודיות שונות.

מדיקר מספקת לכם ייעוץ ואבחון פסיכודידקטי ועוד מגוון רחב של טיפולים, בדיקות ואבחונים מתקדמים

כאמור, המודעות לההשפעה של לקויות למידה וגורמים חברתיים ורגשיים שונים על תפקוד הילד הן במערכת הלימודים והן במהלך היום יום, עלתה מדרגה בשנים האחרונות. בעקבות כך חברות רבות מתחום ביטוחי הבריאות, הרימו את הכפפה ומספקות ללקוחותיהם את האבחון הפסיכודידקטי ואבחונים רבים נוספים. אחת מאותן חברות היא MediCare, המספקת שירותי ייעוץ ואבחון פסיכודידקטי לצעירים עד גיל 21, מהמתקדמים והמקצועיים ביותר. בנוסף, MediCare מספקת מגוון רחב מאוד של בדיקות וטיפולים רפואיים נוספים, אצל הרופאים, בתי החולים והמרפאות המובילות בישראל.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.