איך הביאה הקורונה לעלייה חדה בביקוש לשירותי רופא אונליין?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
דוקטור אונליין
איך הביאה הקורונה לעלייה חדה בביקוש לשירותי רופא אונליין?

הרבה אנשים שואלים את עצמם, איך העולם יראה אחרי סוף תקופת הקורונה? אילו שינויים יכנסו לחיינו? והאם משהו ישתנה בהם או שמהר מאוד נחזור להרגלים הישנים שהיו לנו לפניה? אבל אם יש תחום אחד שכבר מרגיש את ההשפעה הברורה של הקורונה, הוא תחום הרפואה מרחוק ושירותי רופא אונליין, שהביקוש אליהם עלה באופן משמעותי גם לאחר הסגרים והמגבלות שהוטלו בעקבות הנגיף.

הקורונה נתנה לגיטימיות לעשות שימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית בשירותי הרפואה

אם במהלך תקופת הקורונה, היה ברור שהביקוש לשירותי רופא אונליין, הכוללים: ייעוץ רפואי בטלפון או בוידיאו, שיחות עם רופא בוואטסאפ או באימייל, יזנק, רבים הופתעו לגלות שגם לאחר הקורונה השימוש בשירותים אלה המשיך להיות גבוה משמעותית מהמספרים שהיו טרום הנגיף.

ע"פ מחקר שערך המכון הלאומי לחקר שרותי הבריאות ומדיניות הבריאות בישראל, אם לפני הקורונה השימוש בשירותי רופא אונליין, שאף לאפס, לאחר הקורונה נרשמה עלייה של עשרות אחוזים, בשירותי דוקטור אונליין השונים המוענקים לחולים.

אם בתקופה של לפני הקורונה, מטופלים רבים נקטו בגישה שמרנית, ותפסו את הרפואה כמשהו שמצריך ביקור פיזי אצל רופא, הקורונה פתחה פתח ונתנה אצלם לגיטימיות וחותמת כשרות לעשות שימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית גם עבור ענף זה, שבעבר מהלך כזה נתפס כמעט כטאבו.

שירות נוסף שצבר פופולריות בתקופת הקורונה וגם לאחריה, הוא שירותי רופא עד הבית, שע"פ נתונים של חברות שונות בתחום ביטוחי הבריאות, הביקוש לשירותים אלו נשאר גבוה אף הוא בתקופה שלאחריה.

אם בעבר, שירות רופא עד הבית, נתפס כפריבילגיה של אנשים בעלי ממון, היום קיימות מספר של חברות בתחום הביטוח, המעניקות את השירותים הללו כחלק מהשירות שהם מספקים ללקוחותיהם.

איך גרמה הקורונה לעלייה בתקצוב מערכת הבריאות, ולהבנת המצוקה בה היא נתונה?

נדמה, שכל ענף הרפואה קיבל תפנית והושם בקדמת הבמה בתקופה הזו. אם עד הקורונה הייתה הקצאת תקציבים מועטה מאוד, לענף הבריאות בישראל ולבתי החולים הציבורים, שגרמה להם לא לעמוד בעומס ולהיות על סף קריסה, גם בגלל כוח האדם המועט שהוקצה להם.

הקורונה נתנה איזושהי קריאת השכמה לישראל ולמדינות רבות אחרות שלא מקצות תקציבים מספקים לתחום הבריאות, לבוא ולתקצב אותם באופן ראוי על מנת שלא יגיע לחרפת רעב. פתאום הממשלות החלו להבין עד כמה חשוב להתכונן ליום גשום או יותר נכון ליום של מבול, כמו שהגיע בתקופת הקורונה, בדמות של הקצאת תקציבים והכנת תוכניות לעת חרום.

מהם היתרונות והחסרונות של שירותי רופא אונליין?

אחד הפתרונות למצוקה הקשה בה נתונה מערכת הבריאות בישראל, הוא המעבר לשירותי רופא אונליין, שכולל יתרונות רבים ומגוונים, כגון: זמינות גבוהה יותר של הרופאים למטופליהם גם בשעות שבעבר לא הייתה להם אפשרות להגיע למרפאה, הימנעות מהדבקה במחלות במרפאה, חסכון בכסף ובכוח אדם לקופות ולבתי החולים וצמצום הביקוש למיטות אשפוז. כמו כן, שירותי דוקטור אונליין מאפשרים למטופלים לבחור רופא מתוך היצע רחב יותר, לקבל טיפולים טובים יותר, ובאופן כללי המעבר לשירותי רופא אונליין מאפשר לייעל את המערכת ולהגיע ליותר מטופלים.

בנוסף, שירותי דוקטור אונליין יאפשרו אבחון מרחוק של פציעות, חבלות, מחלות או כל מצב רפואי אחר של מטופל, שיכול לחסוך זמן קריטי בהגעה למרפאה, ויכול להביא לקיצור זמני ההחלמה ולטיפול טוב ומהיר יותר שיוענק למטופל, שבחלק מהמקרים יכול להציל גם את חייו.

עם זאת, יש הטוענים כי קיימים גם מספר חסרונות למעבר לשירותי דוקטור אונליין. החסרון הראשון הוא שהקלות והנגישות של שירותי הרפואה יביאו לעלייה בביקוש לשירותי רפואה, גם כאלה שלא באמת נחוצים, וכן האפשרות של רופאים מבוקשים לקבל מטופלים רבים יותר, תביא לעלייה חדה במספר האנשים המטופלים אצלם, ולירידה חדה אצל רופאים אחרים, אשר פחות מבוקשים, שתביא שהם יהיו מחוסרי עבודה בחלק מהיום.

שירותי רופא אונליין הם העתיד של מערכת הבריאות

אנו סבורים שהיתרונות של שירותי דוקטור אונליין, עולים בהרבה על חסרונותיהם, בייחוד במדינה כמו ישראל, שלא העניקה במשך שנים תקציבים ראויים למערכת הבריאות, וכיום היא נאלצת להתמודד עם עומסים, זמני המתנה ארוכים ומתישים לתורים אצל רופאים, מחסור בכוח אדם של רופאים ושחיקה מסוכנת של הצוות הרפואי. ניתן להתמודד עם החסרונות שמונים המתנגדים למהלך והם זניחים ובטלים בשישים לעומת היתרונות הרבים שלו.

שירותי רופא אונליין, יכולים להוות פתרון לעומס הרב שנמצאת בו מערכת הבריאות בישראל, וטוב אם כל קופות החולים והחברות שעוסקות בתחום הבריאות, יאמצו ויפתחו את השירותים שהם נותנים במסגרתו, כי לשם עתיד הרפואה הולך. שירות נוסף, מבורך אף הוא שצובר תאוצה הוא שירותי רפואה עד הבית שנועדו להקל את ההגעה למרפאות עבור מטופלים רבים. השירותים  הללו, מנגישים את שירותי הרופאה גם לאנשים שבעבר לא הייתה להם גישה אליהם, והם מאפשרים לשפר את השירות המוענק למטופלים, ולכן הם מבורכים ויש לאמץ אותם בהקדם.ת

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.