מהי הידרותרפיה? ואיך היא הפכה לאחד הטיפולים השיקומיים הטובים ביותר?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
מהי הידרותרפיה? ואיך היא הפכה לאחד הטיפולים השיקומיים הטובים ביותר?

רובנו מכירים את היעילות ואת הסגולות הרפואיות של טיפולי הפיזיותרפיה השונים, לשיפור התפקוד הפיזי ומערכות התנועה של הגוף, בין היתר, לאחר פציעה, תאונה, מחלה או ניתוח רפואי. אבל בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים עדים לסגולות של ענף פרה רפואי מקביל, המכונה – הידרותרפיה, המשלב טיפול במים, הכולל יתרונות רבים, בינהם, רוגע והרפייה, חיזוק הגוף, והיכולת לבצע תנועות שמחוץ למים היו מלוות בכאבים רבים או שלא היו אפשריות כלל לביצוע.

מהי הידרותרפיה?

הידרותרפיה היא שיטת טיפול פרה רפואית קדומה מתחום הפיזותרפיה, ששמה בא מצד המילים בשפה היוונית, הידרו – מים, ותרפיה – טיפול, הנעשית במים, לרוב בבריכות עם טמפרטורת מים גבוהה, שנעה לרוב בין 34-30 מעלות, המאפשרת לחזק את האיברים השונים בגופנו, ולבצע תנועות שונות ומגוונת, בזכות כוח הציפה וכוח הגרר של המים. 

מהם היתרונות של טיפול זה?

קיום טיפולי הידרותרפיה במים, מעניק להן שלל יתרונות, שלא קיימים בטיפולים אחרים הנעשים מחוץ להן, בינהם:

השריית רוגע ושלווה שמפחיתים מתח, חרדה ודיכאון – השהייה במים במהלך טיפולי ההידרותרפיה, משרה על המטופל רוגע, שקט ושלווה שלא קיימים בשום מקום טיפולי אחר, המאפשרים למטופל לנקות את הראש, להתנתק מעט ממציאות החיים, מה שמסייע למטופלים להיות נינוחים ומשוחררים, ואף להפחית אצלם בעיות הקשורות בפן הנפשי, כמו: מתח, חרדה ודיכאון.

ביצוע תרגילים ותנועות שלא ניתן לבצע מחוץ למים – כוח הציפה של המים, מאפשר להפחית ממשקל גופו של המטופל וע"י כך לבצע תנועות שלא היה יכול היה לבצע ביבשה. עובדה זו מאפשרת לאנשים בעלי נכות מסוימת שכלית או פיזית, כמו קטועי רגליים למשל, לנוע בחופשיות במים ולחוש בטחון, עצמאות ושחרור שלא קיימים בשום מקום אחר. כמו כן, כוח ההתנגדות של המים שגדל ככל שאנו שזזים מהר וחזק יותר במים, מאפשר לפתח את השרירים ואת סיבולת לב הראייה בצורה מהירה  יותר מהיבשה.

הלחץ הנמוך המופעל על הגוף במהלך הפעילות במים בטיפולי ההידרותרפיה – מסייע לשיקום מטופלים, הסובלים מכאבים, בעיות במפרקים, אוסטאופורוזיס ועוד. כמו כן, הימצאות לחץ הידרוסטאטי שמושרה על הלב ומערכת הנשימה, שמתגבר ככל שאנו נמצאים במים עמוקים יותר, מסייע לשיפור הנשימה, למשל עבור חולי אסתמה, ומסייע בזרימת הדם, טיפול בבצקות והתכווצויות שרירים.

הטיפול בבריכה יכול להיעשות הן באופן פרטני והן בקבוצות – ומסייע לחזק את הקשרים החברתיים של המטופלים, מעלה להם את המורל ונותן להם תחושת הזדהות ושותפות גורל עם מטופלים אחרים, יתרון חשוב מאיין כמוהו.

למי מיועד הטיפול באמצעות הידרותרפיה?

הידרותרפיה היא שיטת טיפול שמתאימה לאוכלוסיות רבות ומגונות, ללא הבדל של גיל, מצב רפואי או כושר גופני, כך למשל ניתן לעשות בה שימוש, בין היתר, עבור:

  • ילדים הסובלים מחוסר בטחון, הפרעות קשב או עיקובים בהתפתחות 
  • מבוגרים לחיזוק שרירי הגב, כתפיים, ברכיים או כל קבוצת שרירים אחרת
  • שיקום לאחר מגוון רב של תאונות, פציעות או מחלות, כמו אירוע מוחי, פרקינסון, התקף לב או ניוון שרירים
  • אנשים בעלי נכות מסוימת פיזית או נפשית, שיכולים לבצע תנועות שלא יכלו לבצע מחוץ להן, שמסייעות לשיפור בריאותם הנפשית והפיזית

היכן ניתן לבצע טיפולים הידרותרפיים?

הפופולריות ההולכת וגוברת של טיפולי הידרותרפיה בשנים האחרונות, מאפשרת למטופלים ליהנות מפריסה רחבה מאוד של מכונים ובריכות טיפוליות שמעניקים טיפול חשוב זה, כמו למשל מרכז לויינשטיין, הבריכה הטיפולית בבית החולים שיבא, או בסורוקה או במרכז הרפואי העמק, ובמקומות רבים אחרים ברחבי הארץ.

Medicare מספקת טיפולי הידרותרפיה בפריסה רחבה ובמכונים ובבריכות הטיפוליות מהטובות ביותר

היעילות וההנאה שיש בטיפול ההידרותרפי גרמו לחברות רבות מתחום שירותי הבריאות לספק טיפולים אלו, בשלל מכונים, בתי חולים ובריכות טיפוליות. אחת מאותן חברות היא Medicare המספקת במסגרת כתבי השירות המקיפים והמקצועים שלה, טיפולי הידרותרפיה, בפריסה רחבה ובמכונים ובבריכות הטיפוליות מהטובות ביותר בישראל.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.