איך ניתן לאבחן סוכרת ומהן דרכי הטיפול והמניעה הקיימות?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
אבחון, טיפול ומניעת סוכרת
איך ניתן לאבחן סוכרת ומהן דרכי הטיפול והמניעה הקיימות?

סוכרת היא אחת התופעות הבריאותית הנפוצות בעולם. מעל לחצי מיליארד בני אדם ברחבי העולם לוקים בה, על פי כתב העת הרפואי המוערך the lancet. כשלפי ההערכות  בעשורים הבאים המספרים האלה צפוים יותר מלהכפיל את עצמם, המודעות של כולנו לדרכי האבחון, הטיפול והמניעה של המחלה חייבת להיות גבוהה הרבה יותר. במאמר הזה ננסה להעניק לכם מענה לשאלות החשובות בנושא, תוך התמקדות במה נדרש לטיפול יעיל במצב כרוני כזה.

איך מאבחנים סוכרת?

אבן היסוד של טיפול בסוכרת היא אבחנה מדויקת ובזמן, כיום ניתן לאבחנה באמצעות בדיקות סוכר בצום בדם והמוגלובין A1c, אשר משמשות בדרך כלל להערכת רמות הגלוקוז, המספקות תובנות חשובות לגבי יכולתו של הגוף לווסת את רמת הסוכר בדם וסוללות את הדרך להתערבות בזמן.

כיום אנחנו עדים לחידושים בשיטות האבחון, אשר כוללים חקר סמנים גנטיים הקשורים לסוכרת, במסגרתם נחשפת הנטייה הגנטית של אדם מסוים לסוכרת. זיהוי אנשים בסיכון לפני שהתסמינים באים לידי ביטוי, טומן בחובו הבטחה למניעת סיבוכים הקשורים לסוכרת לא מטופלת.

בשנים האחרונות, טכניקות רפואיות מתקדמות הצליחו לסייע בתהליכי האבחון, כשבדומה לתופעות בריאותיות אחרות, גם במקרה של סוכרת הגילוי המוקדם הוא קריטי.

אילו דרכי טיפול קיימות עבור הסוכרת?

טיפול בסוכרת הוא מורכב וכולל גישות שונות המתאימות לכל אדם:

התאמות תזונתיות ופעילות גופנית סדירה וניהול משקל –  מהוות בסיס לטיפול יעיל, שמטרתו לשלוט ברמות הסוכר בדם ולהפחית את הסיכוי לסיבוכים.

התערבויות פרמקולוגיות, כגון תרופות דרך הפה וטיפול באינסולין – ממלאות תפקיד מרכזי בטיפול בסוכרת. ההתקדמות האחרונה במערכות מתן אינסולין שיפרו את הנוחות והדיוק, וסייעו לאנשים לנהל טוב יותר את מצבם. מכשירי ניטור רציף של רמת הסוכר, יחד עם משאבות אינסולין, מציעים נתונים בזמן אמת ואספקת אינסולין אוטומטית, חוללו מהפכה בנוף הטיפול בסוכרת.

התפתחות ראויה לציון נוספת, היא עלייתה של רפואה מותאמת אישית בטיפול בסוכרת. התאמת טיפולים המבוססים על המבנה הגנטי של כל אדם והתגובה לטיפול מהווה פריצת דרך חדשנית וחשובה. לרפואה אינדיבידואלית יש את הפוטנציאל לייעל את הטיפול בסוכרת, למזער תופעות לוואי ולשפר את התוצאות הכוללות. סקר גנטי והתערבות מוקדמת טומנים בחובם גם הבטחה במניעת סוכרת. זיהוי אנשים עם נטייה גנטית לסוכרת מאפשר התערבויות ממוקדות, כולל שינויים באורח החיים וניטור צמוד, כדי למנוע או לעכב את הופעת המצב.

איך ניתן למנוע את התפרצות הסוכרת?

כאשר לפי ההערכות כ-6.1% מהאוכלוסיה העולמית, חולה בסוכרת וכשהתופעות הבריאות שהיא מביאה איתה, לרבות קטיעת גפיים ואף מוות, קשות ומורכבות, מניעתה מראש מקבלת משנה חשיבות. הדרך לשם עוברת דרך שינויים באורח החיים, כגון אימוץ תזונה מאוזנת, עשירה בסיבים תזונתיים ודלה בסוכרים מעובדים ושומנים רוויים, לצד פעילות גופנית סדירה. שינויים אלו מפחיתים משמעותית את הסיכון לפתח סוכרת.

השקעה ביוזמות כלל קהילתיות וקמפיינים חינוכיים המסייעים בהעלאת המודעות למניעת סוכרת – כשהמודעות לספורט, כושר ותזונה בריאה נמצאת בעיצומה, חשוב מאוד להביא לידי כלל הציבור את הסכנות שיש בצריכת מוצרי עתירי סוכר ושומנים ואת החשיבות של בניית תפריט מאוזן, שכולל את כל אבות המזון. אם אתם נמצאים באוכלוסיית סיכון, לרבות היסטוריה משפחתית של סוכרת או עודף משקל, חשוב לעקוב הרבה יותר מקרוב אחר המדדים שלכם ולהתייעץ גם גורמי המקצוע בעלי ידע וניסיון.

בכל מקרה מומלץ, בטרם אימוץ כל טיפול רפואי או דיאטה, להתייעץ עם גורמי רפואה ותזונאים מקצועיים, שיסייעו לכם בתהליך.

כתב השירות הרפואי החדש של מדיקר: עם דרכי טיפול חדשניות לטיפול בסוכרת

מצד אחד, העולם היום צועד יותר ויותר לכיוון של קדמה רפואית ותזונתית, מצד שני, הרגלי האכילה שלנו בעולם המערבי, אשר כוללים שפע ומגוון רב של מזונות ומשקאות עתירי סוכר ושומן, הופכים מסוכנים יותר לבריאות שלנו ומעלים את הסיכוי להתפתחות הסוכרת. לאחרונה, חברת מדיקר בשיתוף מרפאות שרפ פלוס, השיקה כתב שירות סוכרת חדשני, במטרה להעניק לחולי הסוכרת בישראל, את הטיפולים הרפואיים הטובים ביותר, המשלבים גם ליווי של דיאטנים מקצועיים.

בין אותם טיפולים ניתן למצוא:

לקיחת דגימת דם מהמטופלים על מנת לבצע ריפוי של הפצע מחדש – שנחשב לאחד הטיפולים המתקדמים בתחום

טיפול בגז האוזון

טיפול עיסוי לימפטי חדשני – במטרה לשחרר את הצטברות נוזלי הלימפה וניקוז יעיל שלהם

אולטרסאונד ייחודי המשלב חשמל – להאצת צמיחה של רקמות פגועות

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.