מהן בדיקות סקר מנהלים/בדיקות סקר תקופתיות?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
בדיקות סקר מנהלים / בדיקות סקר תקופתיות
מהן בדיקות סקר מנהלים/בדיקות סקר תקופתיות?

במציאות הישראלית הלחוצה, העמוסה והעצבנית, כשאירועים שקורים במקומות אחרים בעולם בכמה שנים, קורים בישראל בשבוע, וכשהמודעות לסכנות שנגרמות עקב עישון, אלכהול, תזונה לקויה והעדר פעילות גופנית, נמצאת בשיאה, תעשו לעצמכם טובה, וקחו איזה רגע קטן של הפסקה, כדי לוודא שמצבכם הבריאותי תקין, באמצעות בדיקות סקר תקופתיות.

לעיתים אנשים נמנעים מלבצע את הבדיקה הכל כך חשובה הזאת, שיכולה להציל חיים, לא פחות, עקב עומס או חרדה מפני בדיקות, אבל אם עברתם את גיל 40, וגם אם אתם בגיל צעיר יותר, מומלץ מאוד לקבוע מדי שנה תאריך קבוע בו תבצעו בדיקות אלו שמכונות גם בדיקות סקר המנהלים, כדי לא להזניח את הבריאות שלכם, ולמנוע בעוד מועד סכנות בריאותיות.

תכירו: בדיקות סקר מנהלים / בדיקות סקר תקופתיות

בדיקות סקר מנהלים / בדיקות סקר תקופתיות, הן סל של בדיקות רפואיות אבחנתיות שגרתיות המומלץ לכל אדם בוגר לבצע לפחות פעם בשנה, על מנת לוודא שאכן מצבו הבריאותי תקין. סקר זה מציע בדיקה מקיפה ביותר של מצבו הבריאותי של הנבדק, ומאפשר לבצע אבחון וגילוי מוקדם של מחלות ולטפל בהן בהתאם. בדיקות סקר תקופתיות כוללות, בין היתר: בדיקות דם, שתן, ראייה, שמיעה, נשימה, בדיקות לגילוי סרטן, בדיקות לב ועוד. יש לציין, שגילוי מוקדם של מחלות מאפשר לרפא אותם לרוב, ביתר קלות, ומעניק לרופאים זמן ומרחב תמרון שמסייע להם להעניק לכם טיפול טוב ויעיל יותר, שהציל חיים של לא מעט אנשים.

מי מבצע את הבדיקות?

בדיקות סקר מנהלים מבוצעות על ידי צוות של רופאים מומחים בתחומם: קרדיולוג, אורולוג, רופא עיניים, מומחה פה ולסת, דיאטנית ועוד. כאשר מדובר באישה מתווספים גם גינקולוג וכירורג שד. הרופאים והאחיות מלווים את הנבדק או את הנבדקת לאורך מספר שעות, בהן יעברו סדרה של בדיקות מקיפות בעזרת שימוש במכשור הרפואי המתקדם והחדיש ביותר, כדי לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים והעדכניים ביותר על מצבו הרפואי העכשווי של הנבדק.

כיצד מתבצעות בדיקות סקר מנהלים וכמה זמן הן אורכות?

מכלול בדיקות סקר המנהלים אורך כ-5 שעות, בממוצע, ומתבצע במקום אחד, כך שהנבדק מקבל את השירות והטיפול הטוב ביותר בלי התרוצצות ובלי בירוקרטיה.

אילו בדיקות כלולות בהליך?

  1. בדיקה פיסית מלאה של הנבדק כולל מדידת לחץ דם, משקל, גובה ובדיקות נוספות שהרופא הפנימי יחליט שיש צורך לבצע.
  2. בדיקות מעבדה מקיפות כולל בדיקות דם (ספירת דם, תפקודי כבד וכליות, רמת הסוכר והשומנים בדם) ובדיקת שתן.
  3. מעל גיל חמישים תבוצע בדיקת דם סמוי בצואה לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס.
  4. מעל גיל ארבעים תבוצע בדיקת דם ייחודית לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית.
  5. בדיקה והערכה של קרדיולוג לבדיקת תפקוד הלב על ידי ביצוע בדיקת אקג בזמן מנוחה ובזמן מאמץ.
  6. בדיקת עיניים מקיפה על ידי רופא עיניים מומחה הכוללת בדיקה של חדות הראייה, לחץ תוך עיני ובדיקת קרקעית העין.
  7. בדיקה של תפקודי הנשימה.
  8. ביצוע בדיקת שמיעה על ידי קלינאית תקשורת.

האם יש הבדל בין בדיקות סקר תקופתיות של גבר ואישה?

אישה העורכת בדיקות סקר תקופתיות, נדרשת לבצע מספר בדיקות נוספות, כגון: בדיקה גינקולוגית מקיפה הכוללת גם לקיחת PAP – דגימת משטח מצוואר הרחם לאבחון וגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, אולטרה סאונד וגינאלי ובדיקת שד על ידי כירורג שד מומחה. כמו כן, במידה והנבדקת היא מעל גיל 40, תתוסף לה גם בדיקת ממוגרפיה, ואם היא מעל גיל 50, תבוצע לה בדיקת צפיפות עצם, לאבחון וגילוי של אוסטאופורוזיס.

מה נדרש מהנבדק לפני הבדיקה?

בדיקות סקר תקופתיות כאמור אורכות מספר שעות ואינן כרוכה בהכנה מראש, למעט הצורך להיות בצום לפני עריכתן . יש לציין, שהבדיקה אינה כרוכה באי נוחות לאחר מכן, ובתום יום הבדיקות כל הממצאים יעברו לבדיקה וסיכום של רופא מומחה, ולאחר מכן תוצאות הבדיקה תישלחנה ישירות אל הנבדק.

היכן ניתן לבצע את הבדיקות?

לקוחות MediCare יכולים לבצע בדיקות סקר מנהלים / בדיקות סקר תקופתיות באופן פרטי במכונים המובילים ביותר, ללא זמני המתנה ארוכים של קופות החולים ובהשתתפות עצמית נמוכה. MediCare מעמידה למנויה מגוון רחב של אפשרויות לביצוע הסקר ואף מסייעת בקביעת תורים מוקדמים ככל האפשר.

אנחנו ב-MediCare רואים חשיבות גדולה לא רק בלהציע את כתב השירות, אלא לסייע למנויים עליו ולציבור לבצע בדיקות מניעתיות שיכולות להציל חיים.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.