מהי מעבדת שינה? כיצד היא מסייעת לשיפור השינה שלכם?

קטגוריות של מאמרים

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
מעבדת שינה
מהי מעבדת שינה? כיצד היא מסייעת לשיפור השינה שלכם?

אם השעון מראה 3:32, וזו לא הפעם האחרונה או הראשונה שקמתם הלילה, ועכשיו אתם צריך לנסות שוב "להיאבק" כדי לחזור לישון, או שאתם סובלים מנחירות או תזותיות יתר במהלך השינה, או שאתם מתעוררים מוקדם מהצפוי לילות רבים ברצף, ייתכן ויש לכם הפרעות שינה שבעזרת טיפול יעיל, מהיר ולא פולשני אפשר להפחיתן.

שינה היא אחד הדברים החשובים ביותר לתפקודו הפיזי והנפשי של כל אדם. מחקרים רבים מראים כי שינה טובה אורכת זמן מעורך של לפחות 7 וחצי שעות בלילה. בשנים האחרונות, אורך השינה הממוצע של בני האדם מתקצר. אם זה בגלל אורח חיים אינטניסבי שקשור בעבודה, משפחה ובילויים או אם זה בגלל הפרעות שינה כאלה ואחרות או קשיי נשימה שמפריעים לשינה תקינה, כגון: נחירות או דום נשימה בשינה ועוד.

יש נטייה לרבים להתייחס למחסור בשעות השינה בקלות ראש, אבל שינה טובה וממושכת דיו, מונעת מחלות, כמו: טרשת עורקים, סכרת או השמנה, משפרת את תפקודונו ביום יום, מפחיתה סטרס, עצבים ודכאון ומאפשרת לנו לנהל אורח חיים תקין ובריא. לצד הקושי לישון כמו שצריך, אצל לא מעטים גם קיימת נטייה לישנוניות יתר, תחושת עייפות ממושכת שנפרסת על חלקים נרחבים של היום, שמפריעה אף היא לתפקוד נורמלי.

מהי מעבדת שינה?

המאה ה-21 מסמנת מגמה של הפחתה בשעות השינה הממוצעות שלנו, הפרעות השינה נהיו דבר שבשגרה, ויותר ויותר אנשים "סובלים" מתופעות הלוואי של הפרעות השינה שמפריעות לתפקיד התקין של חייהם. מתוך הצורך הזה הוקמה מעבדת שינה שתפקידה לנטר ולנתח מהם הדברים שמונעים מאותו אדם לישון שינה טובה ורציפה, באמצעות מדדים ואמצעי מעקב שונים ומתקדמים.

במעבדת קיימים חיישינים וסנסנורים שמחוברים לגופו של האדם בעת השינה, שמאפשרים לבחון מספר מדדים שכוללים את ניטור פעילות המוח בזמן השינה, את אופן ואיכות נשימתכם, האם שלבי השינה שאתם עוברים תקינים, תנועות העינים, התזזיות של גופכם, האם אתם נעים באופן תדיר במיטה בזמן השינה, האם אתם משמיעים קולות או מדברים מתוך שינה ועוד.

למעבדת השינה ניתן להגיע באמצעות הפניה מרופא משפחה או רופא אף אוזן גורן, שתחילה יאבחן מה גורם להפרעות השינה אצלכם, ובמידת הצורך יפנה אתכם למעבדת שינה שתוכל לסייע לכם לפתור את הבעיה.

מה כולל הטיפול במעבדת השינה?

 במעבדת השינה תצטרכו למלא פרטים לגבי דפוס השינה שלכם, ולעיתים גם בן או בת הזוג שלכם יצטרכו לעשות כן, על מנת לקבל זווית ראיה רחבה וטובה יותר.

מעבדות השינה מתחלקות למעבדות שינה ביתיות או חיצוניות. מעבדת השינה החיצונית היא המקצועית יותר, בה תגיעו לקליניקה בשעות הלילה המוקדמות, שם תחוברו לחיישנים וסנסורים ותזכו לתנאי השינה האופטמאלים, שיאפשרו לכם לישון שינה טובה ואיכותית כדי לאפשר לשאוב כמה שיותר מידע על דפוסי השינה שלכם.

רבים, מודאגים מהאפשרות שלא יוכלו להירדם כאשר הם נמצאים במקום זר בו מחוברים לגופים חיישנים וחוטים רבים. ראשית, כמו שנאמר במעבדת השינה תזכו לתנאי שינה ברמה גבוהה ביותר, שנית, אין צורך שתישנו שינה מלאה כדי לאבחן ממה נגרמות הפרעות השינה שלכם, ומספיק רק מספר שעות לצורך כך.

לאחר ביקורכם, התוצאות שיתקבלו מהמכשירים המתקדמים שתפקידם לנטר ולאבחן את איכות השינה שלכם, ינתוחו ע"י רופאים מומחים שתפקידם לגעת בנקודה ולהבין מה בדיוק גורם לכם להפרעות שינה, ואיך ניתן למנוע זאת.

איך עוד ניתן לשפר את איכות ואת הזמן השינה שלנו?

לצד מעבדות השינה ישנן מספר המלצות ודרכים נוספות שיכולות לסייע לנו להפחית את הפרעות השינה ולישון שינה ממושכת יותר, כגון:

  1. הימנעו מארוחות כבדות לפני השינה – רצוי לאכול מזון שדורש עיכול קצר ופחות ממושך לפני שעת השינה, ולא כדי להעמיס על הגוף מאכלים "כבדים" כדוגמת פחממות או בשרים שדורשים לרוב זמן רב יותר לעכלם. לצד זאת, רצוי גם לא לצרוך קפה או תה או משקאות אחרים המכילים קפאין זמן קצר לפני השינה.
  1. ארגנו לכם את תנאי השינה הטובים ביותר – טמפרוטרה נכונה, מיטה נוחה ואיכותית, חושך, שקט ורוגע, ושינה ליד בן אדם אהוב כל אלה יכולים לשפר את איכות השינה שלכם ולאפשר לכם לישון טוב יותר.
  1. לכו לישון רק כשאתם באמת עייפים, לא לפני – אחת ההמלצות הרווחות ביותר בקרב מומחים רבים, היא לעלות למיטה רק כשאתם יודעים שאתם במצב בו תוכלו להירדם. אם יש לכם ספק, עדיף אולי לקרוא ספר או לעשות פעילות מרגיעה אחרת, שלא כוללת מסכי טלוויזיה או מחשב שעוללים אף הם לגרום לנו להפרעות שינה, עד שאתם מרגישים עייפים מספיק.

הפופולריות וההבנה היום של החשיבות של השינה הן מבחינה בריאותית ולמניעת מחלות והן עבור התפקוד התקין של כל אחד ואחת מאיתנו. Medicare מעניקה כיסוי לבדיקת מעבדת שינה, עם השתתפות מינימלית של המטופל. שינה טובה היא צורך בסיסי עבור כולנו, ולא מדובר במותרות. אסור לזלזל ולהזניח אם השינה שלכם, ואם היא מפריעה לתפקוד התקין והיומימי שלכם, גשו לרופא כדי שיוכל לאבחן את הבעיה ובמידת הצורך להפנות אתכם למעבדת שינה.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.