מהו תא לחץ ולאילו מצבים בריאותיים הוא יכול לסייע?

תוכן עניינים

מאמרים נוספים
תא לחץ
מהו תא לחץ ולאילו מצבים בריאותיים הוא יכול לסייע?

בשנים האחרונות השימוש ברפואה ההיפרברית, שבמסגרתה נעשה שימוש בטיפול באמצעות תא לחץ לריפוי טוב ומהיר יותר של פציעות, זיהומים ומחלות, הצערת תאי עור ועבור שימוש רפואיים נוספים, צובר תאוצה יותר ויותר. אם בעבר טיפול זה שימש בעיקר עבור נפגעי תאונות צלילה, כיום אנו עדים למגוון רחב של פציעות, מחלות ומצבים רפואיים אחרים במסגרתם נעשה שימוש בטיפול בתא לחץ.

אילו סוגי מחלות וסיטאוציות רפואיות ניתן לרפא באמצעות תא לחץ? מהם היתרונות של טיפול זה? ואיך חוקרים מישראל הצליחו להוכיח שהטיפול הנ"ל יכול לשפר את התפקוד הקוגנטיבי של אנשים מבוגרים? על כל זאת ועוד במאמר הבא.

מהו תא לחץ?

תא לחץ הוא מבנה אטום לתוכו מוזרם חמצן דחוס. המערכות שנמצאות בו מאפשרות להעלות את הלחץ הסביבתי השרוי בו, לרמה שגבוהה יותר מזה שנמצא באטמוספירה, וכאשר אדם נושם חמצן מעל ברמה הגבוהה מלחץ האטמוספירה, החמצן מתמוסס בדם בצורה טוב יותר, וכך כמות החמצן הנישאת בדם המגיעה לרקמות הגוף עולה לרמות של עד פי 20.

מהם סוגי תאי הלחץ הקיימים?

ישנם שני סוגי תאי לחץ: 

  1. תא אישי הדומה במראהו למכשיר C.T או צוללת.
  2. תא קבוצתי – הדומה למטוס בו נושמים המטופלים ממסכות חמצן היורדות מעליהם.

היכן קיימים תאי לחץ בישראל? 

משרד הבריאות אישר עד היום כ-4 תאי לחץ שהקמתם הושלמה:

בית החולים אלישע – חיפה

בית החולים אסף הרופא – צריפין

מכון לרפואה ימית (מר"י) – חיפה  

בית החולים יוספטל – אילת

וכן, בית החולים הדסה עין כרם והמרכז הרפואי תל אביב (סוראסקי), מקימים בימים אלה תאי לחץ נוספים בשטחם לאחר שקיבלו אישור על כך ממשרד הבריאות.

מהם היתרונות של שימוש בתא לחץ?

שימוש בתא לחץ נחשב לדרך האופטימלית להגדלת כמות החמצן שבגוף, שיש הטוענים שהוא מסייע לטיפול יעיל יותר בין היתר בסיטאוציות הרפואיות הבאות:

ריפוי פצעים וזיהומים

פגיעות כתוצאה מתאונות ימיות

טיפול בפגיעות קרינה 

שיפור זכרון

טיפול בסוכרת

אוטיזם 

שיפור היכולת הקוגנטיבית בקרב מבוגרים

כמה זמן נמשך הטיפול?

טיפול בתא לחץ נמשך בממוצע כשעתיים.

מהי התחושה בתוך התא?

התחושה שקיימת בתוך תאי לחץ, מזכירה את התחושה שמרגישים לעיתים במהלך טיסה, כלומר לחץ באוזניים, שנגרם בגלל חוסר איזון לחצים, שניתן לפתורו ע"י בליעת רוק, פיהוק או פמפום האוזן.

האם ישנם מחקרים שמאששים את היעילות של תאי לחץ עבור עיכוב תהליכי הזדקנות?

לאחרונה מחקר ראשון מסוגו של אוניברסיטת תל אביב וחוקרים במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא),  אשר פורסם בכתב בעת המדעי הנחשב Aging, מצא שטיפול באמצעות תאי לחץ משפר את היכולת הקוגנטיבית של מבוגרים בריאים, כולל: יכולות הקשב, מהירות עיבוד המידע המאפשרים לעכב את תהליכי ההזקנות של הגוף.

מהן ההנחיות של משרד הבריאות לגבי שימוש בתא לחץ?

משרד הבריאות הוציא הנחיה ואזהרה ברורה לעשות שימוש רק בתאי לחץ שאושרו על ידו. שכן שימוש בתאים שכאלה ללא בקרה ופיקוח נאות עשוי להסב נזקים לגוף. לכן יש לעשות שימוש בתאים שהפעלתם נעשית בפיקוח רופאים מומחים בתחום וע"י אישורם בלבד, במכונים מורשים.

MediCare מאפשרת קביעת תור מהיר בהשתתפות עצמית סבירה

השימוש בתאי לחץ צובר פופולריות רבה בשנים האחרונות, ויותר ויותר אנשים מגלים את היתרונות הרפואיים הרבים שטמונים בהם, החל מריפוי מחלות, שיפור יכולות קוגנטיביות אצל מבוגרים וחידוש העור. אותה הפופלריות יצרה ביקוש לטיפול, שעל פי דיון שנערך באוקטובר האחרון בכנסת, ישנם לא פחות מ-100,000 אנשים הממתינים לתור, בזמן המתנה שעורך לרוב לפחות שנה. את התורים הללו ניתן לקצר כאשר משתמשים בשירותי רפואה פרטית. הזמן הוא קריטי לעיתים בריפוי באמצעות תא לחץ ומוטב לקבל את התורים מוקדם מאשר מאוחר. 

חברת MediCare עובדת בשיתוף פעולה עם המכונים המורשים בישראל המספקים ריפוי באמצעות תא לחץ, עבור מגוון רחב של סיטאוציות רפואיות. קביעת התור נעשית באופן מהיר עם זמן המתנה קצר מהרגיל, ועם השתתפות עצמית סבירה.

medicare - מדיקר

הגשת תביעה אונליין

להגשת תביעה אונליין יש למלא את כל השדות

רגע לפני שאתם מפספסים את ההזדמנות להצטרף ל-MediCare, השאירו פרטים ותהנו משירותי בריאות מתקדמים ברמה הגבוהה ביותר

הפנייה התקבלה בהצלחה, נחזור אליכם בהקדם.